به گزارش مفتاح و به نقل از  اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل استانداری اصفهان ، حجت الله غلامی در حاشیه هشتادمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور استاندار اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان حاکی از افزایش پنج تا هفت برابری آمار مبتلایان و بستری و فوتی کووید۱۹ است.

وی اظهارداشت:مقرر شد مراکز آموزشی استان با حداکثر سه نفر از کادر اداری حضور یابند و بقیه نیروها دورکاری انجام دهند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان تصریح کرد: به این منظور بر حضور چند برابری تیم‌های نظارت صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی، هلال احمر، بهداشت و درمان، اتاق اصناف و نیروی مقاومت بسیج تاکید شد.

وی اضافه کرد: مقرر شد گزارش‌ها به صورت روزانه برای ستاد استانی مقابله با کرونا ارائه شود و موارد تخلف و منجر به پلمب گزارش آن به اتاق اصناف ارسال شود و پروانه اشتغال افراد خاطی لغو خواهد شد.

غلامی بیان کرد: ادارات با یک سوم ظرفیت فعال و دو سوم دورکاری خواهند بود، همچنین تردد به آرامستان‌ها از روز جمعه سوماردیبهشت ممنوع و صرفا برای تشییع و تدفین اموات تعداد حداقلی حضور خواهند داشت.

وی افود مترو اصفهان از ساعت ۶ صبح تا ۱۸ فعالیت خواهد کرد و قانون زوج و فرد به مدت ۱۰ روز از اول اردیبهشت لغو می‌شود تا بار ترافیکی وسایل حمل و نقل عمومی کاسته شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: ممنوعیت فعالیت تورهای گردشگری از جمله موارد دیگر مصوبات امروز بود که با افرادی که در این راستا در فضای مجازی تبلیغ می کنندبرخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: جلسه‌ای مشترک بین اصناف، بانک‌ها، تامین اجتماعی و دارایی برای کاهش فشار به اصناف به ویژه در راستای صدور و برگشت چک‌ها و عوارض و مالیات برگزار خواهد شد.

غلامی اضافه کرد: همچنین حضور میدانی تیم‌های نیروی انتظامی برای تردد ساعت ۱۰ شب به صورت ویژه از امروز فعال شود.

مطالب پیشنهادی