کلویی ژائو در هفتاد و سومین دوره مراسم سالانه اهدای جوایز انجمن کارگردانان آمریکا دومین فیلمساز زن و نخستین زن رنگین‌پوست تاریخ لقب گرفت که این جایزه معتبر را از آن خود کرده است.

کارگردان «سرزمین آواره‌ها» هم که پیش‌تر از گزینه‌های برتر برای درخشیدن در اسکار بود، حالا یک گام دیگر به بردن جایزه بهترین کارگردان از نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار نزدیک شده است. پیش‌تر فقط کاترین بیگلو با «قفسه درد» در ۲۰۱۰ بود که دو جایزه بهترین کارگردانی را از انجمن کارگردانان آمریکا و اسکار برده بود.

در ۷۲ دوره گذشته همه کارگردان‌ها جز هشت نفر پس از کسب جایزه انجمن کارگردانان آمریکا موفق به بردن اسکار کارگردانی هم شده‌اند و حالا نوبت کلویی ژائو است که به عنوان دومین زن و نخستین زن رنگین‌پوست این دو جایزه را همزمان به سیاهه افتخارهای خود بیفزاید. او پیش از این با «سرزمین آواره‌ها» کلی جایزه برده و نامزد بفتا هم هست.

سال گذشته سم مندس برای درام جنگی تاریخی «۱۹۱۷» جایزه برتر انجمن کارگردانان آمریکا را به دست آورد اما در شب اهدای جوایز اسکار قافیه را به بونگ جون-هو و «انگل» باخت. امرالد فنل با «زن جوان آینده‌دار»، لی ایساک چونگ با «میناری»، آرون سورکین با «دادگاه شیکاگو هفت» و دیوید فینچر با «منک» رقیبان کلویی ژائو در بردن این جایزه بودند./هنر آنلاین

مطالب پیشنهادی