19:50 1400/01/16

به گزارش مفتاح نیوز و به قلم محمدرضا کاظمی؛ تشخیص اینکه ورزش در دوران صدارت شما تا چه اندازه توفیق داشته را به جامعه ورزش بسپارید.

القای این امر که موفقیت های نسبی در برخی رقابت های بین المللی با حسن تدبیر جناب عالی میسر شده باشد ادعایی است که شما در مقام متکلم وحده بر آن پای می فشارید حال آنکه با اطمینان کامل می توان گفت اگر سیاست های شکست خورده و ناکارآمدی های دوران زمامداری شما نبود چه بسا موفقیت ها بسیار فراتر از آنچه که باید می شد و پیروزی ها فزونی می گرفت. جامعه ورزش و قهرمانان رشته های مختلف ورزشی تلاش فراوان کردند تا علی رغم ضعف مدیریت و کم لطفی های دستگاه تحت فرمان شما پرچم پر افتخار کشورمان را در میادین مختلف به اهتزاز در آورند بنا براین اگر قرار بر منت گذاشتن باشد، آنان باید بر شما منت بگذارند که با وجود مشکلات و کم و کاستی های فراوان توانستند تا حد امکان برای سربلندی این مردم و این خاک از جان مایه بگذارند.روزی نیست صدای قهرمانان، مربیان،پیشکسوتان و زحمتکشان ورزش در گوشه ای از این مملکت به نشانه گلایه و اعتراض از کم لطفی های دستگاه ورزش برنخیزد. آنان از بیکاری، نبود امکانات، مشکلات مالی، آینده نامشخص، مهندسی انتخابات و هزار و یک مشکل و کمبود دیگر گلایه دارند اما کو گوش شنوا؟ باب بخش جوانان را نمی گشاییم که این بخش روایتگر قصه پرغصه دیگری است که فرجامی بس تلخ و تاریک دارد. شما از کدام موفقیت و تلالو سخن می گویید و چگونه می توانید موفقیت بازی های آسیایی جاکارتا را منتصب به خود کنید در حالیکه متولی اصلی آن ارگان دیگری بود و سنگینی اصلی بار بر دوش کسانی بود که پیش از شما زحمت کشیدند و قهرمانانی که علی رغم ناملایمات هر چه توان داشتند در طبق اخلاص نهادند.

 برای رسیدن به جام جهانی و موفقیت در آن صدها میلیارد هزینه شد و انتظار می رفت با وجود آن همه ریخت و پاش برای سر مربی و مربیان خارجی از جیب مردم، نتایجی بسیار بهتر از گذشته به دست آوریم اما در نهایت حسرت به دل علاقه مندان بی شمار ورزش و تیم ملی ماند و کشمکش های قرارداد ترکمنچای با کی روش که تا همین اواخر ادامه داشت. از موفقیت در المپیک جوانان می گویید اما از اینکه برای جوانان موفق و مدال آور این مسابقات چه تدابیری اندیشیده شد و کدام حمایت از آنان صورت گرفت سخنی به میان نمی آورید. به خاطر نمی آورید که در مواردی حتی پاسخ نامه قهرمان این مسابقات را ندادید در نتیجه عطای ورزش را به لقایش بخشید و گوشه عزلت و انزوا گزید!

 بهتر بود به جای سخنرانی در جمع روسای فدراسیون های ورزشی و تایید گرفتن از زیر دستان، در جمع هزاران مربی از کار بیکار شده باشگاهها می رفتید و برای آنان توضیح می دادید که چه اقدامات مشعشعی در ایام شیوع کرونا و بیکاری طولانی مدت برای آن انجام دادید و کدام نگرانی این جمع کثیر را برطرف کردید؟

بزودی هنگامه بازی های المپیک فراخواهد رسید و کارنامه عملکرد ها در آنجا رونمایی خواهد شد. یقین بدانید با فرار رو به جلو و تعریف از اقدامات درخشان و تدابیر فوق العاده نمی توان کارنامه روشنی از خویش ارائه داد. جامعه ورزش بخوبی سره را از ناسره بازمی شناسند و نیک می دانند چه کسانی برای ورزش زحمت کشیده و چه کسانی فرصت سوزی کردند. ذکر مصائبی که طی سال های اخیر بر ورزش رفته مثنوی هفتاد من کاغذ است که در این مختصر صرفا به ذره ای از کوه مشکلات اشاره شد و الباقی را به فرصت و مناسبتی دیگر وامی گذاریم.

مطالب پیشنهادی