شهردار نوشهر از احداث نخستین جزیره مصنوعی کشور در دریای خزر رونمایی کرد.

به گزارش مفتاح نیوز؛ علی امانی در گفت وگو با ایمنا در این باره اظهار کرد: مجوز و موافقت اولیه اداره کل سازمان بنادر و دریانوردی استان مازندران و میراث فرهنگی و گردشگری برای احداث نخستین جزیره مصنوعی کشور در دریای خزر صادر شد.

وی ادامه داد: جانمایی این جزیره در منطقه بسیار زیبا و چشم انداز رویایی و تلفیق جنگل و دریا در ورودی شرقی نوشهر مقابل پارک نگین است که طرح مطالعاتی و طراحی آن توسط شرکت طراحان بندر سازه پارس صورت گرفته و در سال جدید مقدمات برگزاری فراخوان جهت تعیین سرمایه گذار بخش خصوصی و شروع کار در دستور کار قرار می‌گیرد.

شهردار نوشهر تصریح کرد: در طراحی این جزیره منحصر به فرد که به شکل گل «اُرکیده» از گل‌های زیبا و خاص منطقه نوشهر است، الهام گرفته شد و دو برج آن نیز برگرفته میوه بلوط جنگل‌های «هیرکانی» است و در در ساخت آن تمام مسائل محیط زیستی اعمال خواهد شد.

وی گفت: این جزیره در فاصله یک کیلومتری ساحل در عمق چهار و نیم متر تا هفت متر آب که با یک پل و عرشه به ساحل وصل می‌شود.

امانی اضافه کرد: وسعت این جزیره ۱۸ هکتار است که در طراحی آن امکانات خاص و بی نظیری همچون اسکله با قابلیت پذیرش ۳۰۰ شناور تفریحی، هتل پنج ستاره، رستوران دریایی، شهر بازی، مجموعه ورزشی و تفریحی، استخر، سالن همایش، باند فرود بالگرد و… در نظر گرفته شده است.

امانی با بیان اینکه برای احداث این جزیره از رسوبات و ماسه‌های دریایی استفاده خواهد شد، افزود: حوضچه آرامش جزیره، قابلیت پذیرش کشتی تفریحی تا طول ۴۰ متر را خواهد داشت و از مزایای آن می‌توان به تحول صنعت توریسم و جذب گردشگران داخلی و خارجی و اشتغالزایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم و کمک به اقتصاد پایدار شهر اشاره کرد.

مطالب پیشنهادی