احمدرضا دلیران فیروز مشاور عالی و رئیس کمیته مسابقات و امور بین الملل هیئت گلف استان اصفهان: گلف مظهر گردشگری ورزشی است

توسعه گلف، مینی گلف، وودبال، کروکت و بهکاپ شاخصه های جذب گردشگر را افزایش میدهد.

احمدرضا دلیران فیروز پژوهشگر گلف، مشاور عالی و رئیس کمیته مسابقات و امور بین الملل هیئت گلف استان اصفهان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری مفتاح با بیان اینکه هدف ریاست و مجموعه هیئت گلف استان اصفهان مطرح کردن ورزش گلف به عنوان شاخص جذب گردشگر در استان است گفت:گلف در کشورهای توریستی دنیا از جمله چین، امارات، سنگاپور و ترکیه مهمترین ورزش در جذب گردشگری ورزشی است.
طبق تحقیقات انجام شده در این حوزه میزان پولی که مردم روزانه در گردشگری ورزشی هزینه کرده‌اند دو برابر بیشتر از گردشگران عادی در بخش تفریح و سرگرمی است و سهم توریسم گلف از این میان بیش از 30 درصد بوده است.

دلیران فیروز پژوهشگر گلف در ادامه افزود:گلف ورزشی اصیل و قدیمی با کمترین میزان آسیب دیدگی و مناسب برای همه رده های سنی است و ما کمتر ورزشی در جهان داریم که این شرایط ویژه را داشته باشد اما متاسفانه این ورزش و زیر شاخههای آن در ایران مهجور و مورد کم توجهی است و متاسفانه حتی رسانه های کشور نیز رویدادهای این ورزش مهم جهانی را پوشش نمی دهند.

دلیران فیروز مشاور عالی هیئت گلف استان اصفهان توجه بیش از اندازه مسئولان ورزشی و رسانه ها به فوتبال را عامل کمرنگ شدن سایر ورزش ها در ایران دانست و گفت: برعکس فوتبال که صرفا برای کشور هزینه بر است، گلف میتواند برای کشور جذب گردشگر و ارز آوری نیز داشته باشد.

دلیران فیروز پژوهشگر گلف در ادامه افزود: گلف، مینی گلف، کروکت، وودبال و بهکاپ ورزش هایی امن، آرام و بدون فشار بدنی زیاد و سنگین و با تنفس طبیعی است که به ورزش استراتژی و تفکر معروف هستند.

احمدرضا دلیران فیروز رئیس کمیته مسابقات و امور بین الملل هیئت گلف استان اصفهان گلف را ورزشی سالم و مفرح برای خانواده ها دانست و در پایان به خبرنگار مفتاح نیوز افزود:در کنار توجه به گلف با توسعه ورزش هایی همچون مینی گلف، کروکت، وودبال و بهکاپ در اماکن ورزشی، مراکز تفریحی و پارک های استان میتوان ورزشی کم هزینه را در دسترس همه رده های سنی و با انواع آمادگی جسمانی قرار داد که مجوعه هیئت گلف استان اصفهان در این زمینه گام های بسیار خوبی را برداشته است و از این حیث در کشور پیشتاز است.

 

مطالب پیشنهادی