حسین صادق زاده دبیر جنبش مردمی اصلاحات انقلابی در استان اصفهان: رسالت احزاب کمک به حل مشکلات مردم است نه جلب منافع

به گزارش خبرنگار مفتاح؛ در تیرماه سال ۹۸ از سید محمد آقامیری به عنوان سخنگوی جنبش مردمی اصلاحات انقلابی مصاحبه ای مبنی بر اعلام موجودیت این جنبش منتشر شد.  جریانی که با هدف به میدان آوردن جوانان متعهد و نخبگان برای به دوش کشیدن مسئولیت های نظام و با شعار هیچ حزب و جریان اعم از چپ و راست و هیچ آقا و آقا زاده ای در این جنبش راه ندارند فعالیتش کلید خورد.
 در ادامه فعالیت این جریان حسین صادق زاده پوده به عنوان دبیر این جنبش در استان اصفهان منصوب شد. حسین صادق زاده فارغ التحصیل دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد جزا و جرمشناسی، وکیل پایه یک دادگستری و مدیرمسئول پایگاه خبری کشوری مفتاح است. وی دارای سوابق مختلف فرهنگی از جمله عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی مرکز وکلای قوه قضاییه در استان اصفهان، عضو کارگروه فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان و تقدیرشده در جشنواره چهره های ماندگار در عرصه فرهنگی در دو سال پیاپی سالهای ۸۹ و ۹۰ است.
وی به گفته خود فعالیت سیاسی اش را فراجناحی آغاز و مدتی در بسیج اقشار فعال بوده و اکنون در بسیج حقوقدانان و بسیج رسانه . همچنین مسئولیت هایی هم در سطوح مختلف این نهاد داشته از جمله مسئول واحد امر به معروف و مسئول فرهنگی بسیج، مسئول کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان، مسئول اداره حقوقی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان، مشاور حقوقی صنف کشاورزان استان و عضو گروه مشاوران جوان استاندار اسبق و نیز عضو کانون نخبگان جوان استان اصفهان و تقدیرشده در جشنواره کشوری مطبوعات و رسانه های مجازی از دیگر سوابق اوست.
در ابتدای این مصاحبه حسین صادق زاده در خصوص آغاز به کار و فعالیتش در جنبش مردمی اصلاحات انقلابی در مهرماه سال ۹۸ به خبرنگار مفتاح نیوز گفت: باتوجه به آنکه در گذشته تجربه فعالیت در جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی را داشته ام و واقفم بر آنکه فعالیت احزاب منوط به پیروی از دستورات بالادستی حزب  است و اگر عقاید شخصی با آیین نامه های بالادستی مغایرت داشته باشد، رعایت اصول حزب اولی است؛ اما به دلیل مغایرت آن با روحیه و اصول اعتقادی ام در آن وهله متمایل به کناره گیری شدم.
وی با بیان آنکه در ابتدا نظر مسئولین جمعیت آبادگران مطابق با نظرات اینجانب بود اما در ادامه راه اختلاف عقاید ایجاد شد و این کناره گیری به صلاح بود که طی اعلام از رسانه های رسمی و عمومی مطبوعات جدایی خود را علنی کردم. همچنین با توجه به آنکه مسئول تشکیلات جمعیت در استان اصفهان بودم عملا پرونده فعالیت جمعیت آبادگران در اصفهان بسته شد.
حسین صادق زاده تصریح کرد: در ادامه مسیر به عنوان مسئول و دبیر جنبش مردمی اصلاحات انقلابی در استان اصفهان معرفی شدم که با توجه به آنکه سابقاً این جنبش را رصد میکردم و با عقاید من هم خون و هم خوان بود در تاریخ ۱۸ مهر ۹۸ معارفه ای به صورت رسمی با حضور جمعی از نخبگان و فعالین سیاسی استان برگزار شد.
 وی با ابراز امیدواری به آینده، در خصوص فعالیت خویش در جهت ارتقاء اصول و مبانی ارزشهای انقلاب و اثرگذاری در این راستا اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب با تاکید بر حضور جوانان در عرصه های محوری بر جذب جوانان در این جهت تلاش می نماییم. وی با تاکید بر آنکه افرادی که به این نتیجه رسیده اند حزب گرایی در رسیدن به اهداف خاص ورای منافع مردم محقق می شود؛ بیان کرد:
هرکجا منافع حزب و منافع مردم در یک راستا باشد که خیلی خوب اما اگر اهداف این دو در یک راستا نباشند اشخاص منصوب به آنها موظف به وصول منافع حزب هستند. در حزب آبادگران جوان این بحث ترجیح منافع حزب پیش نیامد اما زمزمه هایی در این راستا بود که بنده با استعفا این مبحث را در نطفه خفه کرده تا شائبه این بحث پیش نیاید.
وی جنبش مردمی اصلاحات انقلابی را جنبش جوان انقلابی نامید و اظهار داشت این جریان جدیداً به مباحث سیاسی کشور ورود کرده است که ضرورت وجودی آن احساس می شد.
دبیر جنبش اصلاحات انقلابی در استان اصفهان با بیان آنکه رفتار دو جریان اصول گرا و اصلاح طلب علیرغم سعی دو جریان در پیشبرد اهداف نظام، اما مغایر منافع مردم ادامه یافته است گفت: من علقه ای به جریان خاصی ندارم لکن اصول گرایان اصولی را انتخاب کردند که با عقاید بنده هم خوان بود اما رفتار ایشان در ادامه باعث شد که از اصول گرایان مصطلح فاصله بگیرم چون بعضا مغایر با منافع مردم بود.
وی اذعان داشت: چه بسا توهین، تحقیر، تخریب و تضعیفهایی که جریانها علیه یکدیگر و چه علیه خودشان انجام می دهند مطلوب نیست.
صادق زاده تصریح کرد: پدران ما در سال ۵۷ انقلاب نکردند که به این صورت عمل شود و دوقطبی جریانها باعث اجحاف در حق مردم شود لکن اگر اختلافی هم هست باید در درون احزاب در جهت حل مشکلات مردم بیان و بررسی شود نه اینکه با کشاندن اختلافات به کف جامعه و با گروکشی ها و گاهی با اظهارنظر بدون تدبیر دود آن در چشم مردم برود. رسالت احزاب باید تلاش در جهت حل مشکلات مردم باشد نه آنکه با رفتار خود باری شوند بر مردم.
بنای جنبش مردمی اصلاحات انقلابی بر کمک به اجرای بیانیه گام دوم انقلاب در جهت پیشرفت شاخصهای مختلف کشور است و حل مشکلات مردم. مدیری که ۴۰سال پیش مقارن با تولد اینجانب بر مسند قدرت بود هنوز هم بر مسند قدرت است. وی در خصوص فعالیت اجرایی بازنشستگان به صراحت اظهار داشت: بازنشستگان عزیز باید به عنوان مشاور و معین در کنار مدیران جوان متعهد و متخصص انقلابی فعالیت کنند.

وی در ادامه گفت: با توجه به آنکه جوان از جنبه جامعه شناسی در مسائل مدیریتی زیر سن پنجاه سال تلقی می شود لکن در مدیریت کلان کشور از پتانسیل جوانان دهه ۶۰ و چه بسا دهه ۵۰ که سنین جوانی را تجربه می کنند در این راستا استفاده نشده است. لازم به توضیح است جوان خام نیز باید تلاش کند تا اندوخته هایش را افزایش دهد و آزمون و خطا کند تا در سنین بالاتر توان گرفتن پست بالاتر مدیریتی را داشته باشد.
اگر مسئولی عضو و یا حامی جریان اصلاح طلب و یا اصولگرا باشد لکن دغدغه مردم را داشته باشد و به ارتقای شاخص های مختلف در ایران ببالد و ایرانی را دوست بدارد باید از این مدیر تقدیر کرد.

دبیر جنبش اصلاحات انقلابی در استان اصفهان در پایان با دعوت از مردم به ویژه جوانان بیان داشت: با توجه به آنکه این جنبش فراجناحی است از همه جوانان عزیز با هر سلیقه و دیدگاه بمنظور تلاش برای رسیدن به اهداف والای انقلاب که همان مقدمه سازی ظهور حضرت صاحب الزمان(عج ) است دعوت به حضور می کنیم و بزودی فراخوان مربوط به این جنبش و اقدامات جدی آن اطلاع رسانی خواهد شد.

پایان خبر/

مطالب پیشنهادی