به گزارش مفتاح, سردار حسین معروفی پیش از ظهر امروز در گفت‌گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: از همه نیروهای امدادی، جهادی، سپاه، ارتش و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی که پای کار بودند تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: در روز پنجم هستیم که پس از آبگرفتگی و احساس خطر برای بالا آمدن مجدد آب در آق‌قلا در منطقه حضور داریم و دستگاه‌های بیل‌ مکانیکی و گروه‌های جهادی را به کار گرفتیم تا بتوانیم سیلاب را مهار کنیم.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان تاکید کرد: بعد از ظهر روز گذشته در چهار نقطه از رودخانه شکسته‌شده  فعالیت‌های گسترده‌ای صورت گرفت و تلاش شد در بیرون شهر جلوی سیلاب را بگیریم و به این منظور بیل‌های مکانیکی به این منطقه گسیل شد.

معروفی تاکید کرد: ۸۰ مترمکعب ورودی آب به شهر بود و به فضل الهی و کاری که از دیروز صبح انجام شد و با همکاری ستاد و گروه‌های جهادی،  ارتش و بخش مردمی توانستیم سه مجموعه شکسته شده سیل‌بند را ببندیم و از مجموع دبی ۸۰ متر مکعب آب  ۵۰ متر مکعب آب را مهار کنیم.

وی افزود: کاری که نیروهای مردمی و جهادی تا به امروز در این منطقه انجام دادند در طول هفت سال جنگ تحمیلی که بنده حضور داشتم ندیدم و انگیزه این نیروها، از دوران دفاع مقدس جهادی‌تر بود.

فرمانده سپاه نینوا استان‌گلستان تاکید کرد: کار جدید با لوله‌ای مخصوص داربستی و  شمع‌کوبی شده در محل‌های شکستگی سیل‌بندها انجام شده و مطمئن هستیم که دیگر نمی‌شکند و امیدواریم که دیگر در مسیر خروجی سیلاب نیز با اقدامات انجام شده شاهد شکستگی نباشیم.

 معروفی افزود: برای  دبی باقی مانده نیز در تلاش هستیم تا بتوانیم در بعدازظهر این میزان از حجم آب را مهار کنیم.

وی گفت: برای خروج آب علاوه بر کاری که در کمربندی آق‌قلا انجام شده از قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) ۱۲ دستگاه پمپ قوی و از وزارت کشور سه موتور پمپ قوی  به شهر آق‌قلا وارد می‌شود تا مردم از این وضعیت نجات پیدا کنند.

فارس

مطالب پیشنهادی