به گزارش مفتاح، علیرضا عالی اظهار کرد: روز گذشته یک نفر پیامی که با کدهای مخصوص این سازمان از طریق شبکه‌های بیسیم در خصوص انجام عملیات و آماده‌باش به نیروهای سازمان ارسال شده را ضبط کرده و فایل را در فضای مجازی منتشر کرده است. انتشار این فایل در فضای مجازی موجب شده مردم نگران شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به پیش‌بینی بارندگی در روزهای آینده گفت: اساسا بارندگی‌های اهواز تاثیری بر سیلاب ندارند و آنچه در این زمینه تاثیرگذار است بالادست سدها است که جهت مدیریت بارندگی‌ها به اندازه کافی ظرفیت‌سازی پشت سدها انجام شده است. همچنین هر آنچه بارندگی داشته باشیم دبی و خروجی سدها تغییر محسوسی نخواهند داشت.

عالی پور بیان کرد: خاکریز سیل بند ملاشیه به فاصله چند کیلومتر از کانال سلمان جهت حفاظت بافت مسکونی احداث شده بود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. روز گذشته سیل‌بند ملاشیه شکسته نشده و تنها آب حدود ۱۵ متر از جداره کانال سلمان را شسته و وارد مزارع کشاورزی شد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه این منطقه زمین کشاورزی و حالت تپه‌ای دارد و به دلیل ورود آب امکان تردد وجود نداشت حدود ۳۰ هزار کیسه خاک به گروه‌های مردمی و جهادی رسانده و این جداره کانال سلمان بسته شد که اکنون عملیات استحکام بخشی آن در حال انجام است.

ارسال کمک‌های غیرنقدی کارگروه مد و لباس کشور برای سیل‌زدگان خوزستان

 

کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت جامعه طراحان پوشاک کشور، کمک‌های غیرنقدی خود را به استان خوزستان ارسال کردند.

کارشناس کارگروه مد و لباس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اعلام این خبر، گفت: این کارگروه چهارمین محموله کمک‌های خود به استان‌های سیل‌زده و نخستین سری کمک‌ها به استان خوزستان را ارسال کرده‌اند که این اقلام روز پنج‌شنبه (29 فروردین 1398) به خوزستان می‌رسند.

وی در خصوص توزیع این اقلام، افزود: 1200 قلم کالای مورد نیاز سیل‌زدگان ارسال شده است که با همکاری طراحان و فعالان حوزه مد و لباس استان، دسته‌بندی و توزیع خواهند شد.

درخور ذکر این که فعالان فرهنگی و هنرمندان استان نیز با تشکیل چند گروه به جمع‌آوری کمک‌ برای سیل‌زدگان اقدام کرده‌اند و با تشکیل کاروان مهر و حضور در مناطق سیل‌زده، اقلام جمع‌آوری شده را توزیع می‌کنند.

 

ایسنا

مطالب پیشنهادی