به گزارش مفتاح آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با طرح این پرسش که چرا باید کشورمان کشوری حادثه‌خیز باشد اظهار کرد: بلایای طبیعی در کشورهای دیگر هم به وجود می‌آید اما چرا باید در کشورمان شاهد حوادث این‌چنینی باشیم.

* گاهی خسارات برخی ترک‎فعل‌ها از فعل‌ها بیشتر است

وی تصریح کرد: علاوه‎بر تقصیرها باید قصورها را هم دنبال کرد و در کنار فعل‌ها باید به ترک فعل‌ها هم رسیدگی شود چراکه گاهی اوقات خسارات برخی ترک فعل‌ها و عدم انجام‌وظیفه‌ها از بسیاری از فعل‌ها بیشتر است که حتماً باید مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: گاهی اوقات مسؤولی به وظیفه خود عمل نمی‌کند و به این دلیل خساراتی به کشور وارد می‌شود، چرا باید این مسائل مورد پیگیری قرار نگیرد.

رئیسی اذعان کرد: چند گزارش از بخش‌های اجرایی و نظارتی کشور را در خصوص سیل مشاهده کردم که در این گزارش‌ها یکی از علل مهم  سیل در گلستان، خوزستان و حتی در برخی مناطق دیگر کشور عدم لایروبی بوده است.

وی ادامه داد: عدم لایروبی و رسوب‌زدایی بر عهده وزارت نیرو است و این وظیفه در قانون مشخص‌شده است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مردم در راستای امداد و نجات گام برداشتند و نیروهای مسلح نیز کمک کردند که بسیار کار ارزشمندی است، یادآور شد: در رأس آن باید از مقام معظم رهبری به دلیل توجه ویژه به مردم آسیب‌دیده از سیل تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیسی با تأکید بر اینکه باید اقداماتی صورت بگیرد تا تهدیداتی مانند سیل تبدیل به فرصت شود و در هیچ زمان دغدغه‌ای از این نوع نزولات آسمانی نداشته باشیم، افزود: از سازمان بازرسی کل کشور و بخش‌های قضایی می‌خواهم که مساله اجرای دقیق قانون را پیگیری کنند.

 

فارس

مطالب پیشنهادی