به گزارش مفتاح،با توجه به بحرانی شدن کشور به علت بارش‌های سنگین و جریان سیل، قاعدتا عملکرد مسؤولین در نگاه مردم جایگاه ویژه‌ای دارد، بنابراین اقدام مناسب و یا کوتاهی در مساله‌ مدیریت بحران واکنش مردم را در بر خواهد داشت از همین رو در روزهای بحرانی کشور گاهی شاهد عملکردهای ضعیف مسئولین اجرایی در برخورد با بحران پیش آمده بودیم.

خبرگزاری فارس در گفت‌وگو با حسینی‌کیا رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه به این مساله پرداخته و مطالبه مردم از نمایندگان را برای برخورد قاطع مجلس در برابر مجریان قانون را خواستار شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان ضمن تایید عملکرد ضعیف برخی مسؤولین، به واکنش مجلس شورای اسلامی به غیبت رئیس جمهور روحانی و تاخیر دستگاه‌های اجرایی و همچنین شهرداری‌ها در هفته اول سیل که اوج بحران بود اشاره کرد و گفت: کاملا واضح و روشن است که فرد اول اجرایی کشور رئیس جمهور است و انتظار می رود که ایشان در امر حل و مدیریت بحران پیشتاز دیگر سازمان‌ها و نهادهای مردمی باشد تا با حضور به موقع، بحران پیش آمده را کنترل و خسارات وارده جلوگیری کند.

وی افزود: با توجه به عدم حضور ایشان در منطقه‌ بحران باید بررسی‌های لازم صورت گیرد و از  علت عدم حضور وی سوال شود؛ که اگر کارهای مدیریت بحران با دستورات ایشان پیگیری شده و رسانه‌ای نشده باید تجدید نظری در تیم رسانه‌ای خود داشته باشند که چرا اقدامات وی برای مدیریت بحران رسانه‌ای نشده است اما اگر برنامه ریزی در پس این عدم حضور برای مقابله با بحران وجود نداشته، قطعا غفلت صورت گرفته و باید پاسخگو باشند.

حسینی‌کیا با اشاره به مساله ی تاخیر دستگاه های اجرایی و شهرداری‌های برخی استان‌های دچار بحران سیل و همچنین عدم اقدامات پیشگیرانه از سوی این دستگاه ها تصریح کرد: با توجه به حجم خسارات و تعلل دستگاه‌های اجرایی برای حل بحران حضور برخی مسئولین بی کفایت در مسند امور الزام آور نیست و بهتر است هرچه زودتر انفصال از خدمت برای آنها صادر شود و از نیروهای جهادی و انقلابی در امور استفاده شود؛ هم چنین مجلس برای روشن شدن این تاخیرها و تعلل‌ها برخورد قاطع و پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

رئیس مجمع نمایندگان استان افزود: به علاوه اختصاص بودجه از سوی دولت برای دستگاه‌های زیربط خود برای مقابله با بحران باید مدیریت قوی در اولویت قرار گیرد و وزارت کشور ملزم است پیش بینی ها برای بحران را ارزیابی کند تا شاهد حجم سنگین خسارات ناشی بحران های اینچنینی نباشیم.

حسینی‌کیا با اشاره به حضور به موقع نیروهای مسلح اعم از سپاه، بسیج و ارتش در بحران سیل عنوان کرد: با توجه به زحمات نیروهای خدوم ارتش و سپاه، بی مهری‌هایی از سوی دستگاه‌های اجرایی صورت می‌گیرد که واقعا غیر قابل پذیرش است چرا که نیروهای مسلح بارها با کار جهادی و خالصانه ارادت خودشان را نسبت به مردم اثبات کرده‌اند و اینکه بی توجهی یا بی مهری صورت بگیرد کار پسندیده ای نیست.

وی در همین خصوص افزود: دستگاه های اجرایی و دولت باید برای قدردانی از این عزیزان به آن‌ها میدان بیشتری دهند نه اینکه بودجه‌ی این نهادها را کم کنند که نتوانند خدمات کامل تری ارائه دهند.

حسینی کیا در خاتمه افزود: مجلس شورای اسلامی به نوبه‌ خود  از اقدامات نیروهای مسلح تشکر و قدردانی خواهد کرد و دست تک تک این عزیزان را خواهیم بوسید.

فارس

مطالب پیشنهادی