به گزارش مفتاح،در این دوره از فعالیت وزارت آموزش و پرورش یعنی در دوران تصدی پُست وزارت توسط سید محمد بطحایی، وی بارها در سخنرانی‌ها و یادداشت‌هایش در خصوص مضرات کنکور صحبت کرده است.

به عنوان مثال، وزیر آموزش و پرورش در دهم آبان ماه امسال در بیستمین جشنواره مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان گلپایگان گفت: «اگر امروز در آموزش و پرورش می‌گوییم کنکور تیشه به ریشه تربیت صحیح می‌زند چون فضایی که کنکور ایجاد کرده، اجازه نمی‌دهد مدرسه و معلم به هدف‌های تربیتی هم توجه کنند».

یا همین چند روز پیش، بطحایی در مراسم روز امور تربیتی اظهار کرد: «اگر اصرار بر حذف کتب کمک درسی و کنکور داریم چون اینها دشمن تربیت هستند و والا ما هیچ دشمنی با کتاب های کمک درسی و کنکور نداریم، مفت چنگشان باشد و منافع اقتصادی ببرند اما اینها دشمن تربیت هستند و ما نمی‌توانیم چشم‌مان را بر آن ببندیم».

از این دست اظهارنظرها از جانب وزیر و زیرمجموعه‌اش زیاد است که با یک جستجو در آرشیو خبرها به راحتی می‌توان یافت اما حالا چه شده است که یک استان، برای نفر برتر کنکور جایزه خودرو می‌گذارد؛ حتی خودروی مورد نظر را هم در دید عموم می‌گذارد تا دانش‌آموزان را برای شرکت در ماراتن کنکور ترغیب کند.

محمد قویدل معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اهمیت کنکور و ضرورت موفقیت دانش آموزان، اظهار کرد: «جهت تشویق دانش آموزان جوایزی برای نفرات برتر در نظر گرفته شده است که به نفر برتر یک دستگاه خودروی سواری تعلق خواهد گرفت».

وی افزود: «علاوه بر یکدستگاه خودرو ۹۹ جایزه ارزنده دیگر نیز برای دانش آموزان برتر کنکور سال ۹۸ در نظر گرفته شده است».

 قویدل با بیان اینکه خودروی نفر برتر هم اکنون در جایگاه تعیین شده مقابل دبیرستان نمونه آیت الله خامنه ای قرار داده شده است، بیان داشت: «آموزش و پرورش هرمزگان همه ظرفیت های خود را برای موفقیت دانش آموزان به کار گرفته است که امیدواریم دانش آموزان در این  آزمون مهم، آنچه را که شایسته نام هرمزگان است رقم بزنند».

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان یادآورشد:«بر اساس برنامه کیفیت بخشی آموزشی در  آموزش و پرورش، برنامه ریزی های جامع پیرامون کنکور در حوزه متوسطه به عمل آمده است و فعالیت های اجرایی به طور مرتب پایش و رصد می شود».

قویدل همچنین اظهار داشت: «نقش کنکور در دوره آموزشی بسیار مهم است که عوامل آموزش و خصوصا دبیران دروس پایه و تخصصی باید با به آن توجه ویژه داشته باشند‌».

وی با بیان اینکه  براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، هرمزگان در سه سال گذشته موفق شد در زمینه کنکور از رتبه ۲۳ به ۱۷ ارتقاء یابد، افزود: «با توجه به سیر موفقیت استان در ارتقای شاخص قبولی دانش آموزان و رتبه استان، هدفگذاری کنکور سال 98 جهش هرمزگان به رتبه 16 است  که امیدواریم در سایه اهتمام همه عوامل و همراهی اولیا و مربیان بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم».

معلوم نیست در وزارت آموزش و پرورش چه می گذرد با دست پس می‌زند با پا پیش می‌کشد! نه به آن هم بد گفتن از مضرات کنکور و نه به این جایزه گذاشتن برای قبولی در آن.

اگر کنکور فعلا هست و چاره‌ای برای شرکت در آن نیست، اگر کنکور هنوز آینده دانش‌آموزان را تعیین می‌کند، چرا مدام از مضرات آن می‌گویید؟!

انتهای پیام/

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی