11:29 1395/10/12

به گزارش مفتاح، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مدت یک هفته توانستند بیش از 70 بار طعم شکست را به نیروهای متجاوز عربستان سعودی و «شبه‌نظامیان» وابسته به آن چشانده و ده‌ها نفر از آن‌ها را از پای در آوردند.

بیش از یک سال و نُه ماه از آغاز تجاوز نظامی عربستان سعودی و کشورهای متحد آن به کشور فقیر یمن می‌گذرد، با این حال، متجاوزان هنوز به اهداف خود نرسیده‌اند و شرایط برای آن‌ها روز به روز بدتر می‌شود.

وبگاه خبری «ثاقب» یمن در گزارشی به رویدادهای میدانی اخیر در جنگ نابرابر عربستان سعودی علیه مردم یمن پرداخته است؛ رویدادهایی که در بایکوت سنگین رسانه‌ای، ناگفته مانده است.

در این گزارش آمده است، عربستان سعودی طی هفته‌های گذشته هرچه در توان داشت، به کار گرفت و نقشه هجوم گسترده به کمک قدرت نظامی، مزدوران و تروریست‌های بی‌شمار خود در مناطق «نهم، صراوح، شبوه، نجران، عسیر و میدی» ترسیم شده بود.

لشکرکشی جدید از 4 ماه پیش

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی اقدام به جمع و تجهیز بزرگترین لشکرکشی را طی 4 ماه گذشته کرد و برای آن ده‌ها میلیون دلار هزینه و هزاران تن سلاح و مهمات برای لشکریان ارسال کرد.

این پایگاه خبری نوشت، از سویی عربستان با این کار خواست خسارت‌ها و شکست‌های خود در نبرد حلب سوریه را جبران کرده و از سوی دیگر به دنبال آن بود که دستاوردی را به دست آورد و با آن روحیه نظامیان و مزدوان شکست خورده خود را تقویت کند.

78 شکست نظامی برای عربستان در طول یک هفته

وبگاه خبری ثاقب در ادامه به شکست‌های متعدد نظامیان و مزدوران وابسته به عربستان اشاره می‌کند و می‌نویسد، هنوز پی بردن به پیامدها و جزئیات پیروزی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در میدان‌های نبرد زود است و نیروهای یمنی، ارتش‌های متجاوزان، مزدوران و تروریست‌ها تکفیری را در جبه‌های نهم، صرواح، الجوف، نجران و سایر مناطق در هم کوبیدند.

بر این اساس، پیروزهایی که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی یک هفته اخیر کسب کرده‌اند، تنها جزئی از دستاوردها و پیروزی‌ها آن‌ها به شمار می‌رود و به مثابه نوک کوه یخی است که بقیه آن هنوز ناپیداست.

جبهه نِهم؛ هلاکت ده‌ها منافق و دو فرمانده نظامی

نیروهای یمنی در این جبهه توانستند شمار زیادی از منافقان از جمله‌ «عمران» فرمانده نظامی «حزب الاصلاح» و «محمد محمود الحضرانی» فرمانده میدانی تیپ 310 مزدوران را در عملیات ویژه‌ای از پای درآوردند.

در این جبهه، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، 23 مقر نظامی تازه تأسیس را در منطقه «حید الذهب» منهدم کردند.

افزون بر این، 38 نفر از متجاوزان کشته و 67 نفر دیگر زخی شدند.

در این عملیات، «الأرحبی» سرکرده گروهک القاعده در منطقه أرحب به همراه تعداد زیادی از تروریست‌های این گروهک کشته شد.

این پایگاه یمنی یه نقل از منابع نظامی تعداد کشته‌های متجاوزان را بیش از هزار نفر اعلام کرده است که در بین  آن‌ها 150 نفر از سرکرده‌ها وجود دارد.

جبهه صرواح؛ اسارت‌ ده‌ها متجاوز و کشته شدن بیش از 50 مزدور سعودی

ارتش یمین در عملیاتی که در این منطقه داشت، توانست شمار زیادی از نظامان طرف مقابل را بعد از ساعت‌ها محاصره، به اسارت خود درآورد.

در درگیری‌های این منطقه، بیش از 50 متجاوز مزدور عربستان از پای درآمده‌اند.

جبهه شبوه؛ اعزام هواپیمای اماراتی برای انتقال مجروحان

بر اساس این گزارش، حجم حملات نیروهای ارتش یمن به قدری سنگین بود که رسانه‌ها از اعزام هواپیمای نیروی هوایی امارات به فرودگاه «عتق» خبر دادند که به منظور منتقل کردن مجروحان به منطقه اعزام شده بود.

علاوه بر این، فرزندان و افراد وابسته به «علی صالح سدیل» از مزدوران سعودی در این عملیات کشته شدند.

جبهه نجران؛ انهدام آپاچی عربستان بر فراز این شهر

ارتش یمن و نیروهای مردمی این کشور در این منطقه بالگرد آپاچی را بر فراز آسمان شهر نجران سرنگون کردند.

نیروهای یمنی در عملیات گسترده به سمت این شهر پیشروی قابل ملاحظه‌ای داشتند و طی این عملیات، مقرهای نظامی زیادی به کنترل نیروهای یمن درآمد و تعداد زیادی از نظامیان عربستان کشته شدند.

جبهه الجوف؛

یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند در عملیات موفقی کنترل مراکز و مقرهای مزدوران در «حید الذهب» را به دست بگیرند.

علاوه بر این، ده‌ها نفر از مزدوران در این عملیات کشته و زخمی شدند.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی