مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان وبلوچستان: 220 روستای سیستان و بلوچستان برق ندارد

به گزارش مفتاح، رخشانی مهر، در آئین افتتاح پروژه برق رسانی به روستای کدول بخش بنت نیکشهرافزود: ۵۷۰۰ روستای استان از نعمت برق برخوردار هستند و بسیاری از روستاهای بالای ده خانوار و کم جمعیت که در مجاورت شبکه توزیع و یا در نزدیکی روستاهای پرجمعیت هستند، برقدار شده‌اند.

همچنین در این مراسم مجری طرح برق رسانی به روستاهای کشور نیز گفت: تمامی روستاهایی که از فرمانداری‌ها کد آبادی و از منابع طبیعی مجوزهای لازم را دریافت کرده باشند تا یک سال آینده برق رسانی می‌شوند.

امیرانی افزود: تا کنون به ۵۷ هزار روستای کشور برق‌رسانی شده که ۱۰ درصد این روستاها در استان سیستان و بلوچستان قرار دارند.

وی بیان کرد: امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای برق رسانی به ۲۲۰ روستای فاقد برق در سیستان و بلوچستان ابلاغ شده که این میزان معادل ۲۰ درصد اعتبارات حوزه برق روستایی کشور است.

صاحبگل صالحی فرماندار نیکشهر نیز گفت: ۲۴ روستای نیکشهر برق ندارد که از این تعداد، ۱۶ روستا بیش از ۱۰ خانوار و بقیه کمتر از ۱۰ خانوار است.

صالحی افزود: برای برق رسانی به این روستا ۷ و نیم کیلومتر شبکه فشار متوسط ،۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب ۴ دستگاه ترانس انجام شده و در مجموع ۹۰۰ میلیون تومان برای برق رسانی به این روستا هزینه شده است.

همچنین در حاشیه سفر مجری طرح برق رسانی به روستاهای کشور به نیکشهر کلنگ برق‌رسانی به ۲۴ روستاینیکشهر و ساختمان اداره برق شهر بنت به زمین زده شد.


انتهای پیام/

ایسنا

مطالب پیشنهادی