12:42 1400/06/14
 

۵۲ طرح تعاونی در استان اصفهان آماده بهره برداریبه گزارش مفتاح وبه نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اصفهان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: این طرح‌ها که در بخش‌های صنعتی، مسکن، کشاورزی و صنایع دستی اجراشده به صورت متمرکز همزمان با ۲۶۸ طرح تعاونی در کشور به بهره برداری می‌رسد.


کامران کلانی میزان سرمایه گذاری برای ۵۲ طرح تعاونی این استان را هزار و ۲۲۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد هزینه طرح‌های تعاونی استان آورده بخش خصوصی و کمتر از ۱۰ درصد آن از تسهیلات بانکی است.


وی افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها، اشتغال ۵۳۵ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ تعاونی در استان اصفهان ثبت شده که نیمی از آن فعال است، گفت: بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر عضو این تشکل‌های اقتصادی هستند که بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر آن‌ها درتعاونی‌های سهام عدالت و ۷۷۱ هزار نفر در دیگر شرکت‌ها عضویت دارند.


کلانی با اشاره به اینکه پنج درصد از تعاونی‌های فعال کشور در این استان مستقر هستند، افزود: شرکت‌های تعاونی اصفهان ۵۴ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده اند.
وی تشکیل شرکت تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی را از جمله برنامه‌های این اداره کل اعلام کرد و گفت: ۹ شهرستان این تشکل را ثبت کرده اند و اتحادیه تعاونی‌های توسعه عمران نیز در این استان تشکیل شده است.
۱۳ تا ۱۹ شهریورماه به نام هفته تعاون نامگذاری شده است.

 
 

مطالب پیشنهادی