8:13 1401/05/30
 

به گزارش مفتاح وبه نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛  امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان  با بیان اینکه یکی از روش‌های کنترل قیمت مسکن، عرضه و تقاضا است، اظهار داشت: سامانه شناسایی خانه‌های خالی تا حدی کنترل بازار عرضه و تقاضا را انجام می‌دهد اما با شناسایی این خانه‌ها به تنهایی نمی‌توان قیمت مسکن را کنترل کرد.  

وی در خصوص مبحث خانه های خالی اذعان داشت: برای اینکه مشخص شود کسی ساکن یک خانه است، دو نفر باید تایید کنند، یکی ساکنین و یکی مالک که اگر تطابق داشته باشند خانه خالی محسوب نمی‌شود. همچنین باید در موضوع مالیات بر خانه‌های خالی سیاست تشویقی در پیش گرفت تا مالکان به اجاره دادن ترغیب شوند.  

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده نرخ مسکن قیمت تمام شده آن و خواب سرمایه است.  

وی افزود: نرخ اجاره‌بها به صورت مستقیم تحت تأثیر قیمت تمام شده ساخت مسکن است و قیمت مسکن نیز مستقیم تحت تأثیر قیمت تمام شده مصالح ساختمانی است.  

زاغیان اذعان داشت: وزارت راه و شهرسازی به تنهایی نمی‌تواند افزایش قیمت مسکن را کنترل کند و لازم است ارگان‌های اجرایی دیگر نیز در این مسئله کمک کنند.  

وی بیان داشت: پیشنهاد می‌شود همان‌طور که وزارت راه و شهرسازی به خانه اولی‌ها تسهیلاتی را ارائه می‌دهد، وزرات صنعت، معدن و تجارت نیز، مصالح اصلی ساختمانی را با قیمت اصلی در اختیار خانه اولی‌ها قرار دهد یا با توجه به اینکه سهم مردم از این آلایندگی و صنایع در این کلانشهر غیر قابل جبران است، این وزارتخانه نیز تسهیلاتی ارائه کند.  

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص افزایش اجاره‌بها بیش از میزان اعلام شده عنوان کرد: قولنامه‌ای که خلاف مصوبه دولت نوشته شود فاقد ارزش قانونی است و مشاوران املاک نباید خلاف این مصوبه قولنامه‌ای بنویسند.  

 
 
 
 
 

مطالب پیشنهادی