13:40 1401/03/09

به گزارش مفتاح و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مسعود عنایت زاده با بیان این مطلب گفت: بازار بزرگ اصفهان با 8 کیلومتر طول و ۱۲ هزار واحد صنفی یکی از نقاط پرخطر شهر محسوب می‌شود که باید هرچه سریع‌تر نسبت به ایمن‌سازی آن اقدام کرد.

وی با بیان اینکه به جز شهرداری تمامی ارگان‌های مسئول در تأمین ایمنی بازار بزرگ اصفهان، از انجام اقدامات لازم کنار کشیده‌اند، ادامه داد: میراث‌فرهنگی اصفهان یکی از ارگان‌های دخیل و مسئول است و اقداماتی از جمله شارژ کردن کپسول‌ها در طول بازار از وظایف این نهاد است، اما نه تنها این کپسول‌ها سال‌هاست شارژ نشده اند، بلکه تعدادی از آنها به سرقت رفته است و جایگزین نشده اند، همچنین جعبه‌های آتش نشانی(اف) در بازار باید فعال باشند که بازهم مورد بی‌توجهی میراث فرهنگی قرار گرفته است.

معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، با بیان اینکه برق‌کشی بازار اصفهان عاملی برای وقوع حادثه آتش‌سوزی است، خاطرنشان کرد: به‌رغم اینکه سال‌ها برای ساماندهی و رسیدگی به وضعیت نابسامان ایمنی بازار جلسات متعددی برگزار کرده و مکاتباتی انجام دادیم، اما هنوز منتج به نتیجه نشده است.

کسبه بازار همکاری خوبی ندارند

وی افزود: بیرون‌زدگی مغازه‌ها امکان تردد خودروهای امدادی را در بازار میدان امام (ره) سلب کرده است و فضا برای تردد خودروهای سبک و موتورسیکلت‌های چهارچرخ وجود ندارد، این در حالی است که هر کدام از کسبه تا ۷۰ سانتی‌متر بیرون از مغازه خود مجاز به قراردادن ویترین هستند تا امکان تردد خودروها در مواقع بحران فراهم باشد، اما کسبه هم همکاری خوبی در این زمینه ندارند.

عنایت زاده با تأکید بر اینکه شهرداری و سازمان آتش‌نشانی تا حد توان و امکانات موجود برای ایمن‌سازی بازار اقدام کرده اند، گفت: تا وقتی همکاری تمام ارگان‌های دخیل مثل میراث فرهنگی، اداره برق و حتی مشارکت بازاریان نباشد، نمی‌توان بیش از این کاری انجام داد.

وی تاکید کرد: در زمان حاضر سه نقطه از طول بازار اصفهان برای احداث پایگاه آتش‌نشانی جانمایی و از اداره اوقاف خریداری شده است تا با تغییر کاربری اقدامات لازم انجام شود.

مطالب پیشنهادی