16:56 1401/12/13

به گزارش خبرنگار اجتماعی مفتاح،  توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت در اولویت برنامه های کمیته امداد است. این را  کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت. کمیته امداد با شناسایی توانمندی ها و استعدادسنجی مددجویان امسال بیش از  ۱۷ هزار و ۳۵۷ فقره تسهیلات اشتغالزایی به اعتباری بالغ بر هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان برای حمایت از طرح های مددجویی و پایداری مشاغل پرداخت کرده است.

درحال حاضر بیش از ۱۲۰ هزار خانوار با جمعیت ۳۰۰ هزار نفری تحت حمایت این نهاد هستند که کمیته امداد تلاش میکند تا با برنامه حمایتی زمینه مناسبی برای زندگی بهترو خروج انها از سیستم با توانمندسازی را راهم کند. ۱۵ هزار وام در قالب صندوق ولایت پرداخت شده و نزدیک 240 میلیارد تومان وام کارگشایی پرداخت شده است. این وام ها قرض الحسنه و بیمه هستند.

ترویج ازدواج آسان و کمک به تحکیم بنیان خانواده یکی  دیگر از برنامه های این نهاد است که زارع به آن اشاره می کند. با مشارکت خیران ۲ هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۶۶ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان به نوعروسان نیازمند اهدا شده و در حال حاضر متقاضی پشت نوبت برای دریافت جهیزیه وجود ندارد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با تاکید بر خدمت رسانی به 120 هزار خانوار که 2 هزار خانوار مستاجر هستد، گفت: 46 رصد از مددجویان زنان سرپرست خانوار هستند که شامل زنان مطلقه، زنان فاقد همسر، همسران زندانی، هستند.  همچنین به بیش از ۶ هزار بیمار صعب العلاج، کمک به رفع سوء تغذیه ۲ هزار و ۲۴۴ کودک و مادران باردارو کمک برای تامین تجهیزات پزشکی در حال انجام است و فرانشیر درمان بیماران، در قالب خدمات بیمه مکمل به بیش از ۷۰ هزار نفر با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

رشد ۴۰ درصدی مشارکت های مردمی

کریم زارع به رشد ۴۰ درصدی مشارکت های مردم در حمایت از مددجویان اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۰۲ هزار نیکوکار حمایت از حدود ۳۰ هزار فرزند یتیم و نیازمند را بر عهده دارند.  و ۴۰ هزار دانش آموز، ۳هزار دانشجو و ۵۰۰ نفر نخبه در زمینه های علمی، قرآنی، فرهنگی و ورزشی، از خدمات مختلف این نهاد بهره مند می شوند.

 او با اشاره به رشد 38 درصدی صدقات گفت: در سال جاری 800 میلیارد تومان درامد کمیته امداد بوده است اما مستمری که در هر ماه به مددجویان پرداخت می شود نزدیک به 100 میلیارد تومان است و در سال نزدیک به هزارو 200 میلیارد تومان مستمری پرداخت می شود.

نصب پنل خورشیدی بر بام منازل مددجویان در جهت درامد سازی و تولدی برق مصرفی یکی از اقدامات موثر کمیته امداد است. نصب پنل نزدیک ۱۰۰ پنل خورشیدی با همراهی وزارت نیرو اتفاق افاتده است و کمیته امداد تلاش می کند این رقم ر افزایش دهد.  450خانواده تمایل به نصب انرژی خورشیدی وجود داشته که تا کنون 255 نیروگاه نصب شده است.

 روز نیکوکاری امسال با زنگ نیکوکاری شروع می شود. جشن ملی معنوی نیکوکاری با شعار" هر روز عیدی دیگر است" در روز ۱۴ اسفند با نواختن "زنگ نیکوکاری" در مدارس و ۱۸ اسفند با استقرار نمادین پایگاه ها در سطح شهر و در روز ۱۹ اسفندماه در مصلی های نماز جمعه ادامه خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی