12:29 1401/02/06

به گزارش مفتاح و به نقل از  پايگاه خبري پليس، سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي"گفت : در پي شكايت شهروند مبني بر اينكه با هدف دريافت جايزه نقدي مبلغ 450 ميليون ريال از حساب وي به صورت غير مجاز برداشت شده است، كارشناسان پليس را بر آن داشت تا موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وي افزود: شاکي در اظهارات خود بيان داشت طي تماس صوتي در واتساپ شخصي ناشناس من را برنده شبکه استاني صدا و سيما معرفي کرد که پس از جلب اعتماد و دريافت شماره کارت به بهانه ارسال شناسه واريز، کد پيامک شده را دريافت و کل موجودي حساب که مبلغ 450 ميليون ريال بود برداشت کرد.

اخبار بیشتر

کشف 70 میلیارد کالای قاچاق در اصفهان

اين مقام انتظامي عنوان داشت: در بررسي هاي اوليه مشخص مي شود، متهم با دريافت اطلاعات کارت بانکي و انجام خريد اينترنتي در واقع رمز دوم يکبار مصرف که بانک براي شاکي ارسال کرده است را از وي دريافت کرده است، نهايتاً کارشناسان با اقدامات تخصصي و فني خود موفق به شناسايي فرد کلاهبردار مي شوند.

سرهنگ مرتضوي توصيه کرد: مجرمان سايبري با سو استفاده از نام و لوگوي سازمان ها با ايجاد حساب کاربري جعلي در شبکه هاي اجتماعي منتسب به سازمانها بخصوص صدا و سيما و ارتباطات سيار اعتماد شهروندان را جلب و با پيشنهادات اغوا کننده آنها را ترغيب به اعلام اطلاعات کارت بانکي جهت دريافت جوايز نقدي و سپس دريافت رمز دوم يکبار مصرف جهت برداشت از حساب مي کنند.

مطالب پیشنهادی