10:28 1400/03/14

مفتاح نیوز؛ امام جمعه موقت تهران در جلسه شورای مرکزی و مسئولین کمیته‌های ستاد تشکل‌های مردمی پیروان ولایت _ حامیان آیت الله سید ابراهیم رئیسی _ با اشاره به ضرورت مشارکت حداکثری ملت شریف ایران در تعیین سرنوشت‌شان از طریق حضور در انتخابات و رای به فرد شایسته و اصلح ، افزود :‌ حضور مردم در تمامی صحنه‌های سیاسی کشور بیانگر پویایی و بالندگی انقلاب اسلامی است . و به طور قطع و یقین این نظام دینی و انقلاب اسلامی که امروز الگو و اسوه همه آزادی‌خواهان جهان و مظلومان سایر بلاد شده است مورد عنایت ائمه علیهم السلام است .
ایشان در ادامه با اشاره به اینکه آحاد مردم و نیرو‌های انقلاب اسلامی به ؛ خدمتگزاری مردمی ، عدالت‌خواه ،‌ دردمند و برخاسته از متن مردم گرایش دارند افزود : مطالب مهمی وجود دارد که باید به آن توجه کنیم اینکه رضای خدا در چیست ؟ فرد شایسته کیست ؟‌ در این انتخابات توانمندی کدامیک از این چند نفر( کاندیدای ریاست جمهوری ) ‌بیشتر است ؟‌ ما روی این شاخص‌ها اصلح(‌آیت الله رییسی) را تشخیص داده‌ایم .
وی در ادامه افزود : ما خودمان را به عنوان یک جریان سیاسی که مقابل جریان سیاسی دیگر قرار گرافته‌ایم‌ ؛ نبینیم . بلکه ما بندگان خداییم ، ‌می‌خواهیم بندگی کنیم و امروز بندگی خدا در صحنه سیاست و اجتماع این است که یک مدیر اجرایی معتقد ، وحدت‌گرای سالم و خوش سابقه را در میان این‌ها (‌سایر کاندیداها )‌ ما می‌بینیم که خیلی تفاوت دارد . و لذا به عنوان یک تکلیف الهی به این انتخاب نگاه می‌کنیم و می‌خواهیم قدم‌هایی برداریم و باید هر کدام از ما آتش به اختیار برای دستیابی به هدف خود و تعیین سرنوشت خود با انتخاب اصلح تلاش کنیم .
پس از سخنان آیت الله صدیقی ، حسن مشتاقی دبیر ستاد تشکل‌های مردمی پیروان ولایت ضمن اشاره به جمله ای از مقام معظم رهبری (‌مد ظله العالی ) ‌درباره اهمیت انتخابات که فرمودند :
«حضور پرشور مردم در انتخابات تاثیر زیادی در قوت و توانایی‌های دولت منتخب دارد و موجب افزایش آبرو ، امنیت و قدرت بازدارندگی کشور می‌شود» . افزود : بدون تردید انتخاب آیت الله رییسی بنا به شاخصه‌های منحصر به فرد ایشان از جمله مردم‌داری ، تحول گرایی ، عدالت محوری ،‌ تعامل سازنده با سایر قوا ، هماهنگی و پیروی از ولایت ، و نیز کارنامه موفق وی از بدو انقلاب اسلامی تاکنون انتخاب اصلح است‌ . وی ادامه داد :‌ تاکنون بیش از 160 تشکل مردم‌نهاد و گروه‌های مختلف اجتماعی داوطلب همکاری با این ستاد (صرفاً با انگیزه احساس تکلیف دینی و میهنی) ذیل این ستاد در سراسر کشور سازماندهی شده است . و با توجه به درخواست‌‌های متعدد و اعلام آمادگی گروه‌های مختلف اجتماعیِ بسیاری‌ ، موج شکل‌گیری حامیان آیت الله رئیسی ایجاد شده است .
همچنین هم وطنان ایرانی مقیم خارج از کشور به ویژه از کشور‌های عراق‌، لبنان‌، سوریه و ... برای پیوستن به پویش « دولت مردمی ، ایران قوی در سایه تحول و عدالت » اعلام آمادگی نموده‌اند . که ستاد در حال برنامه‌ریزی و سازماندهی داوطلبین مردمی است .
در ادامه جلسه دکتر علیرضا امینی با اشاره به اینکه این ستاد فرصتی را در فضای جریان‌سازی رسانه‌ای دنبال می کند افزود :‌ 3 مدل برنامه ریزی برای این هدف وجود دارد :
1) ‌تأثیر شناختی را که در حال ایجاد آن هستیم ، جریان سازی گفتمانی می‌باشد و ان‌شاء‌الله با جریان‌ سازی گفتمان آیت الله رییسی تحت عنوان " ایران قوی ، ‌مردم قوی در سایه تحول و عدالت " گفتمان این عنصر انقلابی ، مردم‌دار و آینده نگر گفتمان غالب جامعه است.
2) این ستاد با الهام از رهنمود‌های حکیمانه مقام معظم رهبری (‌مد ظله العالی) و با بررسی‌های میدانی جریان تاثیر عاطفی عملکرد انقلابی آیت الله رییسی و نفوذ کلام و عمل ایشان در متن جامعه را به یک جریان عمومی در کشور تبدیل نموده است.
3) با توجه به اقدامات مناسب و مؤثر در راستای مبارزه با فساد توسط آیت الله رئیسی این ستاد سعی کرده با فعال ساختن افراد و آگاه سازی آن ها و با توجه به مقایسه اقدامات انجام شده و تغییرات حاصل شده توسط ایشان بتواند تأثیرات رفتاری افراد را بیشتر و مؤثر تر نماید. این اقدام با حصول ساختارهای اجتماعی مبتنی بر تحلیل گفتمانی در ستادهای این مجموعه شکل گرفته است.
این کارشناس سیاسی و سخنگوی ستاد تشکل های مردمی پیروان ولایت در ادامه گفت :
تمایز رفتاری اخلاق مدارانه آیت الله رئیسی در عرصه انتخابات امکانی را فراهم نموده که این ستاد در عرصه اقدامات تبلیغاتی خود رویکرد رفتاری ایشان را بر اساس نیازسنجی آحاد مردم رصد نماید و با ترویج گفتمان ایشان افکار عمومی را که نسبت به فضای انتخابات غیرفعال و یا بی علاقه می باشد، در جریان حضور مؤثر در انتخابات قرار دهد تا در کنار حضور حداکثری آحاد جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد.
گفتنی است
دراین جلسه همچنین برخی از شخصیتها از جمله حجه الاسلام والمسلمین دکتر هادی صادقی، سرکار خانم الهام آزاد عضو هیئت رییسه کمیسیون اصل ۹۰مجلس شورای اسلامی ، آقای حسین رییسی نماینده مجلس و....بابیان دیدگاهها ومواضع نیروها و نخبگان جوان و انقلابی حمایت بیش از پیش خود از آیت الله رییسی را اعلام نمودند.
شایان ذکر است در پایان ،حضرت آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران از زحمات و تلاش های اعضای ستاد تشکل های مردمی پیروان ولایت قدردانی کردند .

مطالب پیشنهادی