معاون خدمات شهری شهردار مشگین شهر گفت: به منظور زیباسازی و توسعه فضای سبز ۲۹ هزار و ۶۰۰ بوته انواع گل‌های فصلی و ۲۳ هزار و ۹۰۰ اصله درخت و درختچه در محیط شهری کاشته شده است.

به گزارش مفتاح نیوز؛ فرشته صبری اظهار کرد: به منظور زیباسازی و توسعه فضای سبز مشگین شهر، بیش از ۲۹ هزار و ۶۰۰ بوته گل‌های فصلی از گونه‌هایی همچون میخک، جعفری، سلوی، ایبریس، بنفشه، گازانیا، اطلسی، شب بو، لاله و شعمدانی در میادین، بوستان‌ها و بلوارهای شهر توسط شهرداری کاشته شده است.

وی افزود: ۲۳ هزار و ۵۰۰ اصله درخت و درختچه زینتی از گونه‌های افرا، چنار، صنوبر، ژونی پروس، شمشاد، ترون، زرشک و رز در فضای سبز شهری مشگین شهر کاشته شده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشگین شهر ادامه داد: اداره سیما و منظر و فضای سبز شهری در مجموع برای خرید ۲۷ هزار و ۵۰۰ بوته گل‌های فصلی و ۱۱ هزار و ۵۰۰ اصله درخت مبلغ ۲۶۰ میلیون تومان هزینه کرده و باقی گل‌ها و درختچه‌ها نیز در گلخانه شهرداری پرورش و تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: بذر انواع گل‌های فصلی در گلخانه شهرداری کشت خواهد شد تا گل‌های مورد نیاز فضای سبز شهری در فصل تابستان تأمین شود.

صبری خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای بهبود سیمای بصری شهر همچنین ارتقای نشاط و شادابی عرصه‌های فضای سبز در میادین، بلوارها و بوستان‌ها مشگین شهر کاشت انواع گل‌های زینتی توسط اداره سیما و منظر و فضای سبز شهری در حال انجام است.

مشگین شهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی استان اردبیل قرار دارد./ایمنا

مطالب پیشنهادی