9:04 1401/05/08

 به گزارش مفتاح، آیین رونمایی از پرچم متبرک حرم امام حسین(ع) اهدایی، توسط تولیت حرم امام حسین (ع) به دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با حضور دکتر پیام نجفی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان و اعضای هیئت رییسه و همچنین با حضور دانشجویان غیرایرانی در میدان اصلی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد.
این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید در جوار شهدای گمنام دانشگاه آزاد و سخنرانی حجت‌الاسلام عارضی نماینده نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی وبا حضور کارکنان و دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی آغاز شد.
مسؤل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان در مراسم برافراشته شدن پرچم حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان چنین بیان کردند؛
توجه به شعائر حسینی و پرچم سیدالشهداء نمادی است که ما را به سمت پیام اصلی منتقل می‌کند و مسیر را برای ما هموار و روشن می‌کند
در فرازی از زیارت عاشورا می‌خوانیم: «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی عِنْدَكَ وَجِیها بِالْحُسَینِ علیه السلام فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ»
ما با امام حسین علیه السلام کسب آبرو می‌کنیم. اگر خیر در دنیا و آخرت اگر رهایی از جهالت میخواهیم اگر نجات از سرگردانی میخواهیم باید جهت ما به سمت مکتب امام حسین علیه السلام باشد و این پرچم جهت را برای ما روشن می‌کند و نشان می‌دهد

پس از مراسم سخنرانی و غبارروبی قبور مقدس شهدای گمنام، پرچم متبرک به سمت میدان اصلی دانشگاه به همراه نواختن مارش توسط گروه نوازندگان ارتش جمهوری اسلامی بر دستان حاضرین در مراسم، انتقال یافت.

مدیرکل بین الملل واحد اصفهان حضور پرچم متبرک سیدالشهدا(ع) را مایه عزت و برکت در این واحد دانشگاهی دانست. و انجام این دسته از فعالیت ها را مقدمه ای جهت برپایی فعالیت های فرهنگی با سویه مشترک در بین دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی ارزیابی کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که برافراشتن پرچم سید الشهدا در ماه محرم در هر سال جزیی از سنت های ماندگار دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

مطالب پیشنهادی