9:22 1400/09/04

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ در پی انتشار بیانیه صنف کشاورزان مبنی بر پایان اجتماع و تخلیه چادر‌ها در صبح روز چهارشنبه، سوم آذر، عده‌ای از افراد فرصت طلب، مانع از برچیدن چادر‌ها توسط کشاورزان شدند.

 در ساعت ۳بامداد امروز  پنجشنبه ، افرادی سودجو چادر‌ها را آتش زدند که با ورود نیروی انتظامی  تعدادی از آنان دستگیر شدند.
 
 

شورای میرآب‌های شرق و غرب در بیانیه‌ای با اشاره به توافق انجام شده بین نمایندگان کشاورزان و مسوولان استانی از برچیدن چادرها از بستر خشک زاینده‌رود خبر داد.

 مقرر گردید آب زاینده رود بازگشائی شود و زمان بازگشایی و رهاسازی آب توسط نمایندگان صنف کشاورزی و شورای میراب‌ها و آببران و سازمان جهاد کشاورزی پس از بررسی‌های میدانی و اجرای اقدامات مقدماتی برای رفع موانع مزاحم برای روان آبی تعیین گردد و در تاریخی که این گروه اعلام می‌نمایند با رعایت خط قرمز آب شرب، رهاسازی گردد. برای پیشگیری از بروز هرگونه مشکل برای شرب مردم شریف اصفهان معادل حداقل ۳ ماه نیاز شرب مردم را در سد زاینده رود ذخیره نگه داشته می شود.

از همین امروز آن دسته از درخواست‌های ۹ گانه که وظیفه و اختیار اجرای آن با دستگاه‌های داخل استانی می‌باشد، از همین امروز شروع گردد و کمیته‌ای مرکب از صنف کشاورزی (شورای میراب‌ها و آببران) و شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی و استانداری، اجرای این مصوبات را مدیریت نموده و مشکلات احتمالی موجود را مرتفع نمایند.

 آن دسته از درخواست‌های ۹ گانه که باید در سطح ملی و یا دیگر استان‌های حوضه زاینده رود، اجرایی شود، ظرف حداکثر ۳ ماه توسط استاندار محترم پیگیری شود.

مسئولین مربوطه، هر ۱۵ روز یکبار گزارش پیشرفت امور را از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌های موجود به اطلاع عموم مردم برسانند.

مطالب پیشنهادی