سارا نوروزی رئیس کمیته داوران انجمن وودبال جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تاریخچه رشته وودبال در جهان به پایگاه اطلاع رسانی کشوری مفتاح نیوز گفت:این رشته در کشور تایوان توسط مینگ هویی ونگ در سال ۱۹۹۰ طراحی و ابداع شد. و ترکیبی از گلف و چوگان هستش به این صورت که از لحاظ نواختن ضربه و نحوه ایستادن شبیه گلف و از لحاظ ادوات شبیه چوگان هستش. در این بازی ۱۲ میدان از ۳۰ متر تا حدود ۱۳۰ متر با طناب به قطر نیم سانت و به شکل های کوتاه بلند و ال به چپ و ال به راست طراحی میشود و هر بازیکنی با تعداد ضربات کمتری بتونه میدانهارو تمام کنه برنده هستش البته نوع دیگه مسابقه هم هست که میدانی هست و هر کسی تعداد میادین بیشتری رو با کمترین ضربه تموم کند برنده است.
رئیس هیئت گلف استان گیلان در رابطه با مزیتهای ورزش وودبال افزود:که اولا وودبال محدودیت سنی ندارد.
دوما روی چمن و شن قابلیت بازی دارد یعنی هم وودبال چمنی داریم هم وودبال ساحلی و ثالثا اینکه در شرایط کرونایی ورزشی است که براحتی قابلیت اجرا دارد زیرا هم در فضا آزاد صورت میگیرد و هم تماس فرد با فرد ندارد
و قابلیت همگانی شدن دارد.
نوروزی افزود:این رشته فدراسیون جهانی و آسیایی دارد که مقر آن در تایوان و مالزی است و علاوه بر کشور های اسیایی چند عضو از اروپا و آمریکا شمالی و جنوبی و آفریقا دارد.
از سال ۲۰۰۸ وارد ایران شد اما به این رشته در سال ۲۰۱۲ توجه ویژه شد و روز به روز گسترش پیدا کرد.
سر داور مسابقات بین المللی وودبال در تبریز در انتها گفت:برای گسترش بیشتر این رشته باید ساخت ادوات رو ادامه بدهیم تا این تجهیزات به راحتی در اختیار بازیکنان علاقمند قرار بگیرد و اینکه با ورکشاپ آموزشی و تبلیغات بصری این رشته را نیز گسترش داد. در این شرایط باید بیشتر روی فضای مجازی مانور داد و با فیلمهای آموزشی و مسابقات مجازی این رشته را به همگان نشان داد و برای مدارس هم در صورت بازگشایی میتوان در ساعات ورزش این رشته را معرفی و با طرح استعدادیابی علاقمندان رو جذب و شناسایی نمود.

مطالب پیشنهادی