18:51 1400/07/04

کارشناس برجسته ژیمناستیک: وضعیت امروز ژیمناستیک بی سابقه است

به گزازش مفتاح نیوز؛ اتفاقاتی که امروز و پس از چند دهه حضور در ژیمناستیک مشاهده می شود بی سابقه است.

اسماعیل خرسندل از چهره های شاخص ژیمناستیک در رابطه با اتفاقات و حواشی سال ورزش و حاشیه های ژیمناستیک طی سال های اخیر گفت: به عنوان کسی که چند دهه افتخار حضور در ورزش ژیمناستیک را دارم تاکنون ندیده ام فردی پس از پایان دوره مسئولیت همچنان فدراسیون را رها نمی کند. ادعا می کنند اعضای مجمع خواهان تداوم حضور رییس فدراسیون در مسند هستند سئوال این است که مجمع ادعایی چه زمانی تشکیل شده، آیا مسئولین ورزش هم در آن مجمع شرکت داشتند یا مخفیانه امضا گرفته شده؟ به فرض هم که چنین باشد پس چرا مجمع برای منتخب خود حکم صادر نمی کند؟
این کارشناس با سابقه ورزش ادامه داد: متاسفانه یک نفر شرایطی برای فدراسیون ژیمناستیک ایجاد کرده که حساسیت مجامع جهانی را بر انگیخته و مشکلات را مضاعف کرده، شاید برای اینچه درگاهی و اطرافیان وی اهمیتی نداشته باشد که چه بر سر ژیمناستیک می آید برای اینکه آنها فقط به نشستن پشت میز علاقه دارند و اینکه اهداف خودشان را پی بگیرند.

وی ادامه داد: از وزیر ورزش که در دولت انقلابی و فساد ستیز بر سر کار آمده توقع داریم مانع خود محوری برخی افراد شود. چرا باید یک نفر برای ماندن در فدراسیون گروکشی کند؟ دوره ریاست اینچه درگاهی در فدراسیون تمام شده و طبق اساسنامه و با امضای مخفی تعدادی از اعضای مجمع نمی توان خلاف اساسنامه عمل کرد. من نمی دانم اصرار برخی برای ماندن در فدراسیون چه دلیلی دارد. ۴ سال گذشته چه گلی به سر ژیمناستیک زده اند که خواهان تداوم حضور در فدراسیون هستند؟
مربی اسبق تیم ملی با اشاره به ایجاد اختلاف و حاشیه طی چند سال گذشته در میان خانواده ژیمناستیک تصریح کرد:

متاسفانه در این مدت فدداسیون حتی از تک ستاره های خود حمایت چندانی نکرد. قهرمانی چون بهلول زاده که مدال المپیک جوانان را برای کشور کسب کرد الان کجاست ؟ نگاه حمایتی که قرار بود از استان ها صورت بپذیرد چه شد؟

توجه‌ای که می بایست به استان‌های کمتر برخوردار میشد نشد و صرفا با توزیع برخی پست ها به آنها بها دادند. از نظر زیر ساختی فنی و کیفی هم اتفاقی در ژیمناستیک رخ نداد.
نتوانستیم آن طور که باید از بخش خصوصی بهره اقتصادی و حمایتی ببریم.

خرسندل در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد:با حضور در رقابت های بین المللی کم اهمیت خواستند با تعداد مدال های کم ارزش ذهن ها را به سمتی دیگر ببرند.‌ مدام از کسب موفقیت طی ۴ سال سخن می گویند در حالیکه یک مدال آسیایی به مدال های قبلی اضافه نشد. در دوران کرونا اغلب رشته های ورزشی، حتی کشتی و ووشو که پربرخورد هستند مسابقاتشان برگزار شد اما ژیمناستیک صرفا به اردوها و مسابقات آنلاین بسنده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ژیمناستیک را به دکان تبدیل کرده اند به طوری که امروزه اگر فردی بخواهد باتوجه به شرایط اقتصادی موجود در یک دوره مربیگری یا کارگاه آموزشی شرکت کند باید هزینه های گزافی را متقبل شود. حرمت پیشکسوتان در این ۴ سال نگاه داشته نشد این طور اگر پیش برود باید فاتحه اخلاق را در ژیمناستیک خواند ژیمناستیک را طوری اداره کردند که فقط با برگزاری کلاس های مختلف و اعزام صرفا ظاهر آنرا بزک کردند و کار ساختاری در این رشته انجام نشده است.
هرگاه منتقدی صحبتی کرد اورا مورد هجمه و بی احترامی قرار دادن.‌ علیه تعدادی از آنها شکایت کردند تا دهان شان را ببندند. الان هم تمام فدراسیون ها به سمت برگزاری انتخابات پیش می روند جز ژیمناستیک که بلاتکلیف مانده چون یک نفر نمی خواهد میز ریاست را پس از پایان دوره رها کند. اکنون وظیفه همه ما در عرصه ورزش این است که برابر بی قانونی ایستادگی کنیم. دولتی هم که بر سر کار آمده با شعار فساد ستیزی آمده بنا براین مسئولین ورزش باید مماشات را کنار بگذارند و امکان برگزاری انتخابات عادلانه را برای بهبود اوضاع فدراسیون ژیمناستیک در دستور کار قرار دهند.

مطالب پیشنهادی