16:28 1400/03/18

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، اذعان کرد: تعامل طبیعی بین روسیه و بلاروس در برنامه های ناتو وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، بیان داشت: در اینجا پاسخ به این سوال وجود دارد که غرب با شور و خشم در مخالفت با بلاروس برآمده است. تعامل طبیعی و موثر بین دو کشور در برنامه های ناتو گنجانده نشده است. لازم است که مدام در امور داخلی کشوری یا کشورهای دیگر مداخله کنند، تا از سیر طبیعی ادغام سودمند متقابل جلوگیری شود.

ینس استولتنبرگ دبیرکل اتحادیه آتلانتیک شمالی، پیش از این گفته بود که متحدان در بلوک نظامی غرب آماده دفاع از یکدیگر "در برابر هر تهدید ناشی از سوی مینسک و مسکو" هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیشنهاد کرد، تا ناتو نه به تهدیدات ساختگی بلکه به "تروریسم داخلی در ایالات متحده" توجه کند.

پیش از این، رومان گولوچنکو نخست وزیر بلاروس، گفته بود که مسکو و مینسک قصد دارند برنامه های خود برای تعمیق ادغام را حداکثر تا تابستان انجام دهند.

به گفته یوگنی لوکیانف سفیر روسیه در جمهوری بلاروس، تقریباً همه نقشه های راه از قبل آماده است، به زودی به روسای جمهور پیشنهاد می شود.

پیش از این، الكساندر لوكاشنكو رهبر بلاروس گفته بود كه هر دو كشور فشار عظیم خارجی را تجربه می كنند و بر علاقه مشترک خود برای همکاری بیشتر تأكید كرد.

لوكاشنكو قبلاً متذكر شده بود كه بلاروس و روسیه باید اسناد مربوط به استفاده از گروه بندی منطقه ای نیروهای مسلح را با در نظر گرفتن اوضاع در مرزهای غربی و جهان "مدرنیزه" كنند.

در دسامبر سال ۲۰۲۰، یک طرح به روز شده برای استفاده از یک گروه منطقه ای از نیروها به لوکاشنکو ارائه شد که متعاقباً آن را تصویب کرد. رسانه ها گزارش دادند که همین کار در روسیه انجام شده است.

مطالب پیشنهادی