به گزارش مفتاح و به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، حجت اله غلامی با اشاره به وضعیت ممانعت از مسافرت ها به اصفهان، گفت: در حال حاضر غربالگری در ورودی شهرها با پر کردن پرسشنامه تولید شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی، تب سنجی و رصد وضعیت علائم اولیه، ثبت کد ملی و محل اسکان، امکان رصد افراد در روزهای بعد فراهم می شود و اگر مشکل خاصی در بدو ورود وجود داشت به مراکز درمانی و بهداشتی ارجاع داده می شوند.

 

وی با بیان اینکه افرادی که قصد مسافرت به اصفهان را دارند بدانند، نوروز امسال اصفهان هیچ تسهیلاتی به مسافران نوروزی ارائه نخواهد کرد، تاکید کرد:: هیچ محل اسکان و اقامتی در اصفهان وجود ندارد.

 

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: در بدو ورود به استان، ضمن تذکر این مسائل به افراد اطلاع رسانی خواهد شد که همه مراکز تفریحی، گردشگری و رفاهی تعطیل و حتی روستاهای هدف گردشگری امکاناتی ارائه نخواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم های گرفته شده، در اولین‌اقدام، به افرادی که دارای بیماری‌های خاص و زمینه ای بودند در صنایع بزرگ ‌مرخصی داده شد. افزود: در این مدت، صنایعی که فعالیت آنها ضروری نبود کاهش نیرو داشتند و همچنین برای صنایعی که نیروهای آن از سایر شهرستان ها به محل دیگری منتقل می‌شدند، تصمیمات خوبی گرفته شد.

 

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: تلاش ما بر این‌بوده است که حضور در مراکز پرجمعیت به حداقل رسانده شده و در عین حال مراقب باشیم ضربه‌ای به تولید، به ویژه صنایع مورد نیاز مردم وارد نشود.

بیشتر بخوانید

هیچ قصوری در خصوص مقابله با کرونا قابل پذیرش نیست

افزایش بیمار مساوی است با کامل شدن ظرفیت بیمارستان ها / مردم در خانه بمانند

 

 

 

وی در خصوص تعلل استان در تعطیلی مدارس، ادامه داد: یکی از عاقلانه ترین تصمیمات ستاد این بود که تا شرایط لازم برای تعطیلی مدارس فراهم نشود به این کار مبادرت نشود زیرا اگر مقدمات فراهم نشود و اقدامی صورت گیرد به ضد آن تبدیل می شود.

 

غلامی تصریح کرد: هدف از تعطیلی مدارس ماندن در خانه است ولی در برخی استان ها به واسطه زود تعطیل کردن مدارس و اطلاع رسانی نشدن این مساله، نتایج دیگری مثل مسافرت های غیر ضروری را در برداشت.

 

وی خاطر نشان کرد: در استان اصفهان تعطیلی با اطلاع رسانی همراه شد که خانواده‌ها بدانند تعطیلی به منزله ماندن در خانه است.

قرنطیه استان صحت ندارد

غلامی با رد قرنطینه شهرهای استان، افزود: برای قرنطینه باید محدوده و امکانات آن مشخص شود.

 

وی تصریح کرد: مردم باید ماندن و قرنطینه خانگی را جدی بگیرند و اگر همه نیازها را در خانه از طریق فضای مجازی، اینترنت و تلفن تامین کنیم، سهم عمده‌ای در کاهش انتقال این ویروس خواهیم داشت.

 

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: خانواده‌ها تلاش کنند مدیریت خرید بیرون را در بین افراد خانه پیاده کنند به این‌معنی که یک نفر از اعضای خانه وقتی از خانه خارج می شود نیازهای سایر افراد را نیز برطرف کنند.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اخراج برخی کارگران بخش خصوصی به بهانه بیماری کرونا، گفت: هیچ مجوزی در ستاد ملی و استانی برای اینکه دستگاهی نیروهایش را اخراج کند نداریم و اگر افرادی خارج از قانون مبادرت به این کار می‌کنند حق شکایت برای کارگران محفوظ است.

 

غلامی با اشاره به جلسات هر روز ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به ریاست استاندار، گفت: تصمیم گیری در خصوص برخی مسائل به ستاد استانی تفویض نشده است و تصمیم گیری هایی که ستاد ملی به استانی تفویض نکرده است مطابق با نظر ستاد ملی عمل می شود.

 

وی گفت: ۲۴ فرمانداری استان در سطح ۲۴ شهرستان نیز در برخی مسائل تفویض اختیار دارند و در برخی دیگر موظف به عمل به مصوبات استانی یا ملی هستند.

 

غلامی اظهار کرد: البته به برخی فرمانداری ها که اقداماتی مخالف با مصوبات ستاد ملی مثل خاک ریختن در ورودی شهرستان داشتند تذکر داده شد.

 

وی گفت: البته استان‌ها و شهرستان‌ها برخی مسائل را به ستاد ملی پیشنهاد می‌کنند که از جمله آنها ممنوعیت سفر به استان و تعطیلی ادارات است که پیش از این به تهران ارسال شده است.

 

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خصوص شایعه تردد خودروهایی با پلاک قم در اصفهان، افزود: بر اساس ثبت تردد شماره‌های راهداری طی ۲۴ ساعت گذشته، تنها ۲۰۰ خودرو به سمت اصفهان آمده است که تنها مقصد تعدادی از آنها اصفهان بوده است و با محدودیت هایی که ایجاد شده و هیچ تسهیلاتی ارائه نمی شود، قطعا بسیاری مجبور به ترک استان  هستند.

 

 

مطالب پیشنهادی