به گزارش مفتاح و به نقل از اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، آيت ا... سيديوسف طباطبايي نژاد، در گردهمايي هیأت‌های مذهبی که از سوي شهرداري اصفهان و همزمان با ميلاد حضرت زهرا (س) در قالب سلسله نشست هاي اصفهان فردا برگزار شد، اظهار داشت: يکي از افتخارات هيأت هاي مذهبي در گذشته بلندتر بودن طول پرچم يا علم ها بود اما اين تفکر عوام گونه اي است؛ اکنون بايد از اين مسايل فاصله گرفته و جلسات خود را به روش ساده و حسيني وار برگزار کنيم.

وي گفت: شهردار اصفهان اعلام کرده در پي ايجاد و احداث محلي به عنوان مرکز تجمع سران هيأت هاي مذهبي هستيم تا بتوانند با هم در ارتباط بوده و بيش از گذشته وحدت و همدلی داشته باشند که اين پيشنهاد بسيار ارزشمندي است.

وي با بيان اينکه بر خلاف لذات مادي که زودگذر و لحظه اي است، لذت و عشق موجود در معنويات ماندگار و هميشگي است، تصريح کرد: اميدوارم جلساتي که دور از فرهنگ ايراني- اسلامي ما است هيچ گاه برگزار نشود.   

امام جمعه اصفهان با اشاره به دعاي تحويل سال آن را يکي از زيباترين دعاها خواند و افزود: در بهار، زمين و درخت مرده زنده شده و به طبيعت خود باز مي گردند، انسان ها نيز بايد به طبيعت خود که همان خداشناسي است بازگردند. در دعاي تحويل سال از خداوند بزرگ مي خواهيم که ما را به طبيعت خود بازگرداند. 

وي با بيان اينکه دعاي صرف هيچ گاه کافي نيست، تأکيد کرد: حضرت علي (ع) مي فرمايد کسي که دعا مي کند اما تصميم به ترک گناه خود ندارد مانند تيراندازي است که تير در تفنگ خود ندارد.   

آيت الله طباطبايي نژاد افزود: طبق روايت يک رکعت نماز در مساجد مانند به جاي آوردن 25 رکعت در خانه است. با اين وجود چرا نباید به همراه فرزندان خود به مسجد برویم؟ بايد بدانيم فرزندان رفتار و عمل والدين خود را به عنوان الگو قرار مي دهند. 

اما جمعه اصفهان بيان داشت: پیشنهاد می ‌کنم هيأت هاي مذهبي رونق مساجد را در اولويت قرار دهند. همچنين مبلغی را به صورت ماهانه از اعضای خود به عنوان حق عضويت و در قالب انفاق دريافت کنند تا به نیازمندان و افراد بي بضاعت پرداخت شود.

 

مطالب پیشنهادی