11:06 1401/04/12

به گزارش مفتاح وبه نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در راستای رفع موانع توسعه شهرستان خوروبیابانک، نمایندگان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان «عبدالحسین پارسایی راد معاون املاک و حقوقی» و «محمد بناییان معاون شهرسازی و معماری» در معیت استاندار اصفهان ضمن بازدید از پروژه‌های حوزه راه، مسکن و شهرسازی، به بررسی و احصا مشکلات موجود پرداختند.  

در جریان این سفر جلسه رفع مشکلات شهری خوروبیابانک به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان برگزار و پیرامون رفع نقاط پر حادثه، احداث راه و روکش آسفالت در مسیرهای مورد نیاز، موارد تغییر کاربری، احیاء بافت فرسوده، اختصاص قیر برای آسفالت معابر بافت فرسوده و تسریع دستگاه‌های خدمات رسان در ارائه خدمات مورد نیاز اتخاذ تصمیم شد.  

در ادامه معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با حضور در محل برپایی میزخدمت شهرستان خوروبیابانک با مردم شریف این شهرستان دیدار داشت و ضمن بررسی مسائل و مشکلات آنان به درخواست‌ها رسیدگی کرد.  

در طی این سفر یک روزه نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان خوروبیابانک به منظور بررسی و رفع مشکلات مختلف این شهرستان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان برگزار شد.  و تامین منابع مالی پروژه‌ها برنامه ریزی و تکمیل آن‌ها اولویت بندی و زمان بندی شد.  

 ابوالفضل آقا رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوروبیابانک در حاشیه این جلسه در خصوص موارد مطرح شده مرتبط با حوزه راه و شهرسازی اظهار داشت: در حوزه راهسازی یکی از مطالبه‌های اصلی، احداث باند دوم محور خور به فرخی (واریانت فرخی) است، این محور به طول ۱۲ کیلومتر بوده و در سال‌های گذشته زیرسازی آن انجام شده است. که در این جلسه در رابطه با آن اتخاذ تصمیم شد.

 وی افزود: احداث کمربندی خور به طول ۶ کیلومتر و جاده جندق- گرمسار که ۴۵ کیلومتر آن در حوزه استان اصفهان بوده نیز از دیگر درخواست‌های مردمی این شهرستان است. که مورد بحث و بررسی اعضای حاضر در جلسه مشترک شورای اداری استان و شهرستان قرار گرفت.  

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوروبیابانک با اشاره به اینکه در حوزه مسکن این شهرستان مبحث اصلی موضوع الحاق اراضی است اذعان داشت: واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن فاز ۶ در مرحله الحاق به محدوده شهر است و استعلامات اخذ شده است.  

 وی با بیان اینکه موضوع الحاق اراضی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن از جمله مباحثی بود که در این نشست بررسی و اتخاذ تصمیم شد گفت: از یکهزار و ۸۰۰ نفر متقاضی بهره‌مندی از مزایای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان خوروبیابانک تا کنون حدود ۵۰۰ نفر حائز شرایط اولیه بوده‌اند.  

 آقا بیان داشت: با توجه به تصمیم‌گیری‌های بعمل آمده در این جلسه، با الحاق ۳۵ هکتار از اراضی دولتی به محدوده این شهر مشکل تامین زمین شهرستان خوروبیابانک برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مرتفع می‌شود. 

 
 
 
 
 

مطالب پیشنهادی