16:24 1402/02/12
 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، سی‌وچهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان همزمان با روز جهانی کار و کارگر با حضور استاندار و جمعی از مدیران و جامعه کار و کارگر استان دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ به میزبانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان برگزار شد.

بومی‌سازی ۹۵درصد تجهیزات در پالایشگاه اصفهان

در  این همایش، دکتر محسن قدیری مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در سخنانی ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر اظهار کرد: یکی از پدیده‌هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد آن هستیم، هدایت پروژه‌ها و صنایع توسط جوانان همه این مرز و بوم است و ما امروز در هلدینگ پتروپالایش اصفهان این افتخار را داریم که بیش از ۹۵ درصد آن بومی‌سازی شده است.

وی گفت: رهبر انقلاب فرمودند بزرگ‌ترین مرگ بر آمریکا، کار است و جوهره جمهوری اسلامی ایران کار است چرا که طی این سال‌های پس از انقلاب با تحریم‌های ظالمانه‌ای روبرو بوده‌ایم و این موضوع نشان می‌دهد که با کار می‌توانیم کشور خود را سربلند کنیم.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان افزود: برنامه‌ریزی ما در پالایشگاه اصفهان، توسعه متوازن است که تا شش ماه آینده، همانطور که در سال گذشته بیش از هزار نفر از نخبگان استان را جذب کردیم، امسال نیز در این زمینه اتفاقات خوبی را رقم زدیم.

وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که امروز هم با تحریم خارجی و هم با نارسایی‌های داخلی روبرو هستیم. به طور مثال در ۱۶ ماه گذشته تلاش کردیم بیش از هزار کارگر را در خانه‌های سازمانی ساکن نموده و بیش از ۹۰۰ نفر که تحصیل کرده بودند و مشکلات اداری داشتند موانع را برای آن‌ها رفعب کردیم.

قدیری تصریح کرد: ما تا افق ۱۴۰۵ با برنامه‌ریزی‌های دقیق و استراتژیکی که انجام داده‌ایم ۲۰۰ مدیر خوب و ممتاز را به کشور تحویل خواهیم داد. در زمینه‌های دیگر نیز فعالیت‌های متنوعی نظیر فروش اوراق و…. در زمینه مهار تورم و جذب نقدینگی اتفاقات خوبی را رقم خواهیم زد تا در زمینه‌های فعالیتمان بتوانیم منویات رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور محترم و دیگر مدیران کشور را پیاده‌سازی کنیم.

وی تأکید کرد: امیدواریم همه ما در زمینه پیاده‌سازی و اجرای برنامه‌هایی که موجب سربلندی کشور می‌شود بیش از قبل موفق شویم.

امنیت شغلی دغدغه کارگران است

در ابتدای این مراسم، میثم مداحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ضمن تبریک هفته کار و کارگر در سخنانی اظهار کرد: امروزه مسائل مختلفی در جامعه کارگری کشور وجود دارد که این موارد در حال پیگیری است. یکی از موضوعاتی که دغدغه امروز کارگران است موضوع امنیت شغلی است.

وی گفت: بر اساس اصل سه‌جانبه‌گرایی، دولت در حال تلاش برای تحقق این امر است که در این راستا دولت به‌دنبال اصلاح برخی از قوانین کار است. از سوی دیگر بالغ بر ۳۴هزار بازرسی موردی و ادواری از سوی اداره کار و رفاه اجتماعی استان از مجموعه کار و تولید استان انجام شده است که این آمار بسیار قابل توجه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: یکی از پارامترهای مهم برای ایجاد امنیت کار، اصلاح قراردادهای جامعه کارگری است که این موضوع نیز در حال پیگیری است. همچنین موضوع پیگیری دعاوی کارگر و کارفرما نیز در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال پیگیری است و بنا داریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد دعاوی را به کمترین میزان ممکن برسیم.

وی خاطرنشان کرد: کارگران طبق فرمایش مقام معظم رهبری ستون فقرات تولید هستند و به همین خاطر جامعه کارگری باید در زمینه تغییر تعریف‌ها برای توانمندی جامعه کارگری برای پویا شدن مجموعه‌های تولیدی کمک کنند. یکی از اتفاقاتی که می‌تواند به امنیت شغلی کمک کند موضوع پیمان دسته‌جمعی است که در سال‌های گذشته مغفول مانده است.

مداحی تصریح کرد: تشکل‌ها با تخصصی که دارند می‌توانند در نقش کانون همگرایی ملی، واسط بین دولت و مجموعه‌های کارگری باشند. تشکل‌های کارگری با بصیرت در حال انجام مأموریت خود یعنی کار و تولید هستند که از همین جا باید از همه این عزیزان تشکر کنیم.

وی تأکید کرد: یکی از رئوس برنامه‌هایی که امروز برای اجرای آن در خدمت شما هستیم، تقدیر از جامعه کارگری است که از ماه‌های گذشته فرایندهای داوری آغاز شده است. در پایان از همه عزیزانی که در مجموعه ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این اقدامات را پیگیری کردند و پیگیر امور جامعه کارگری استان هستند تشکر می‌کنم.

مطالب پیشنهادی