7:11 1401/09/05

به گزارش مفتاح، سرهنگ پاسدار محسن حاجی عرب،فرمانده ناحیه امام حسین(ع) با گرامی‌داشت هفته بسیج اظهار کرد: اظهار کرد: بسیجی بودن افتخاری است که در انقلاب اسلامی و در آستانه عصر ظهور نصیب مدیران و رهروان امامین انقلاب اسلامی شده و همه باید قدردان این نعمت و افتخار باشند.

او در ادامه  تصریح کرد: این ناحیه برنامه‌های متعدد و متنوعی برای بزرگاشت این هفته در نظر گرفته که مشارکت در رزمایش جهادی فاطمی و برگزاری یادواره شهدا در محلات از آن جمله است.
به گفته او، برگزاری سرودهای پاتوقی در برنامه های فرهنگی محله محور و مسابقات قرآنی هفته بسیج در کنار فعالیت گروه‌های جهادی در سطح منطقه در بخش‌های پزشکی و خدمات رسانی فرهنگی در همین هفته انجام خواهد شد.
سرهنگ حاجی عرب تصریح کرد: برپایی نشست‌های سبک زندگی اسلامی، تربیت فرزند و مشاوره تحصیلی، مسابقات بومی محلی در سطح محلات و روستاها، سرکشی از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و بسیجیان شاخص و همچنین توزیع کمک‌های مومنانه بین اقشار کم درآمد از دیگر برنامه های هفته جاری در این ناحیه هستند.
او غبار روبی و تجدید میثاق با شهداء و برگزاری اردوهای فرهنگی و زیارتی برای بسیجیان را از دیگر طرح های هفته بسیح عنوان کرد و گفت: حضور حلقه‌های صالحین در نمازجمعه شهر بهارستان، برگزاری کلاس‌های سواد رسانه‌ای در محلات و مدارس مختلف، حضور راویان دفاع مقدس و جبهه مقاومت سوریه در مساجد و محلات در کنار برگزاری نمایشگاه‌های مختلف با موضوعاتی همچون حجاب و عفاف و اقتصاد مقاومتی نیز در این هفته اجرا خواهد شد.
فرمانده سپاه ناحیه امام حسین(ع) تصری کرد: برپایی جشنواره سرود، نمایش فیلم و تئاتر، جشن ویژه مادران و فرزندان، نمایشگاه‌های غذاهای سنتی و برگزاری میز خدمت در مصلای نماز جمعه از جمله اقدامات این ناحیه به مناسب هفته بسیج در سال جاری است.
او در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده ناحیه امام حسین(ع) در حوزه اجتماعی،فرهنگی و خدمات رسانی افزود: احداث و تکمیل مسکن محرومان در روستاهای شیدان، کرچگان و کلارتان، برگزاری جلسات شوراها و مجامع جهادی و همچنین رزمایش جهادگران فاطمی در کنار حمایت و پشتیبانی از گروه‌های جهادی در این بخش دنبال و اجرایی شده است.
به گفته سرهنگ حاجی عرب، اجرای طرح خدمت مومنانه از قربان تا غدی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به تعداد یکهزار و 500 بسته شامل مرغ، برنج، ماکارانی، روغن و حبوبات، تهیه و توزیع غذای گرم، لوازم‌التحریر، تبلت، جهیزیه و سیسمونی در این مدت انجام شده است.
او خاطر نشان کرد: برگزاری دوره توانمندسازی گروه‌های جهادی با عنوان رسم جهاد،رسم خدمت، راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و کسب وکارهای خانگی در قالب هفت کارگاه خیاطی، زنبور داری، صنایع دستی، برگزاری نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی در سطح حوزه‌ها و عرضه محصولات و همچنین اجرای طرح جهاد روشنای و کاشت و توسعه گیاهان دارویی با همت و محوریت ناحیه مقاومت امام حسین(ع) انجام شده و در رضایت مردم را به دنبال داشته است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیح امام حسین(ع) آسفالت پایگاه روستای هرمدان، برگزاری اردوهای جهادی و ویزیت رایگان پزشک عمومی، مامایی و دندانپزشکی را از دیگر فعالیت های این ناحیه عنوان کرد و گفت: اجرای طرح تذکر لسانی در سطح معابر عمومی و پارک‌ها، ادارات و اصناف و برگزاری مراسم جشن، و طرح پاتوق‌های فرهنگی و اجتماعی در محلات در بخش اجتماعی ناحیه صورت گرفته است.
به گفته او، کارگاه‌های مشاوره فردی و سبک زندگی، تحکیم خانواده، پیشگیری از طلاق، پیگیری از اعتیاد در کنار کارگاه مشاوره فردی و آموزش و همچنین طرح درمان اعتیاد خانگی نیز در این بخش برگزار شده‌اند.
بر این اساس، رویداد فرهنگی آمریکا بدون نقاب، آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمدهای در ماه مبارک رمضان، اجرای طرح لبخند کرامت ( معاینه و درمان رایگان دندانپزشکی)، اجرای طرح و برنامه سعی و صفا در تابستان سال 1401 در پایگاه‌های مقاومت ویژه جوانان و نوجوانان، اجرای طرح‌های فرهنگی، ورزشی و اردوهای تفریحی و اجرای سرودهای پاتوقی و تئاتر خیابانی در راستای نشاط آفرینی اجتماعی از دیگر برنامه ها و فعالیت های ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) از ابتدای سال جاری تا کنون بوده است.

مطالب پیشنهادی