13:39 1402/02/25

به گزارش خبرنگار مفتاح، احمدرضا طحانیان با توجه به اهمیت احداث نمایشگاه بین‌المللی اصفهان و نقش آن در اقتصاد و توسعه صنایع اصفهان گفت: وقتی به صنعت نمایشگاه نگاه کلی می کنیم اتفاقات خوبی رقم خورده است. نمایشگاه ویترین اقتصاد است اما با سیاست تدوین شده است.

وی در خصوص تاثیر تحریم در برگزاری نمایشگاه وارتباط با سایر تجار خارجی گفت: با انکه تحریم ها در اقتصاد موثر است اما نمایشگاه منتظر تحریم نمی ماند وراه های ارتباط را در حوزه های اقتصادی پیدا می کند. ما در سال

گذشته با برگزاری نمایشگاه، باتجار کشورهای مثل صبرستان، چین وروسیه عراق وافغانستان و پاکستان ارتباط برقرار شد و به این موقعیت توجه ویژه شد.

او با تاکید بر اینکه نگاه نمایشگاه اصفهان توجه به محتوا و دستاورد بین المللی است، گفت: سعی شده با کمک اتاق بازرگانی در بخش بین المللی توانمندی در حد منطقه فراهم شود و امسال تجار ایرانی به خوبی به سمت ارتباط با کشورهای منطقه وفرا منطقه رفته اند. به دنبال این هستیم از فرصت ها استفاده کنیم و تلاش می کنیم تهید ها را به فرصت تبدیل کنیم.

طحانیان در ادامه با اشاره به جابجایی این مکان اقتصادی پس از سال‌ها گفت: در دوره جدید تلاش کردیم برخی از کاستی‌ها را تکمیل کنیم. به عنوان مثال تکمیل پارکینگ نمایشگاه که در حاضر 360 فضای پارک خودرو به پارکینگ اضافه شده است. تکمیل اتاق‌های مذاکره که در حال حاضر امکان استفاده از این اتاق‌ها برای عقد قراردادهای تجاری، برگزاری کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های جانبی و همچنین مذاکره طرف‌های تجاری کاملا آماده است. احداث جاده بارانداز نیز طی ماه‌های گذشته طراحی و اجرا شد و اجرایی این طرح برای کنترل ترافیک و ایمنی تردد کامیون‌ها در هنگام ورود و خروج کالاهای غرفه‌داران بسیار مهم بود.

وی افزود: با در نظر گرفتن سیر تحولات سریع در صنعت و کسب و کارها بطور عام و به تبع آن صنعت نمایشگاهی بطور خاص لازم بود در حوزه تدوین و بروز رسانی راهبردها و اهداف کلان راهبردی در شرکت نمایشگاه‌های اصفهان تجدید نظر شود و در این راستا  به تازگی با مطالعات وسیعی در خصوص ترندهای جهانی و الگوهای بین المللی، و بهره‌مندی از اتاق فکر متشکل از خبرگان صنعت نمایشگاهی در سطح ملی، سند استراتژی جدیدی را تدوین و اجرای آن را آغاز کرده‌ایم.

به تاکید وی این سند قادر است اصفهان را به عنوان یک سایت منطقه‌ای مطلوب و موثر و رویداد محور در سطح کشور مطرح کند و مأموریت ما بر اساس این سند ايجاد بستر و زمينه لازم براي تبادل ايده‌ها، نظرها و برندها، آشنايي بازديدكنندگان با كالاها، خدمات و تكنولوژي‌هاي ممالك مختلف، گسترش مبادلات تجاري، جلب سرمايه گذاري و بستر سازي جهت تبادل تجربيات اقتصادي و اجتماعي، محصولات گوناگون در حوزه هاي مختلف كسب و كار و رشد و توسعه اقتصادي كشور بويژه استان اصفهان با استفاده از نيروهاي مجرب و شيوه‌هاي نوين و خلاقانه است.

مدیر عامل نمایشگاه اصفهان با اشاره به اینکه 30 سایت نمایشگاهی در کشور وجود دارد گفت: اصفهان بعد از تهران بزرگترین سایت نمایشگاهی را دارد و تلاش کردیم در سال گذشته 34 رویداد نمایشگاهی برگزار شد و امسال در تقویم برای 51 رویداد نمایشگاهی برنامه ریزی خواهد شد.

وی در ادامه با گلایه از همراهی نکردن رسانه ملی در معرفی نمایشگاه های برگزار شده گفت: باید رسانه ها و رسانه ملی در کنار ما باشند. نمایشگاه ها در حد خبر هم در رسانه ملی معرفی نمی شوند. ما در سالهای گذشته برخی فضاهای تبلیغاتی داشتیم که از دست داده ایم و به دنبال احیا انها هستیم و تلاش می کنیم در محلات فضاهای تبلیغاتی را فراهم کنیم.

طحانیان با توجه به جایگاه نمایشگاه در ارتباطات و توسعه اقتصادی گفت: از نظر ما نمایشگاه شتاب دهنده، هویت ساز و شبکه محور است و با توجه به برگزاری رویدادهای نمایشگاهی سعی کرده‌ایم امکان تحقق یافتن این سه مفهوم اصلی را فراهم کنیم. در گذشته نمایشگاه صرفا بنگاه اقتصادی تعریف شده بود، اما در تعریف جدیدی که در برنامه چشم‌انداز نمایشگاه ارایه کرده‌ایم تمرکز اصلی ما روی زینفعان است. به عبارتی ما روی مشتریان تمرکز کردیم تا بتوانیم امکان ارایه خدمات بهتر را فراهم کنیم و همچنین تماس کوشش ما از برگزاری نمایشگاه رفتن به سوی برگزاری یک رویداد است. مدیر عامل نمایشگاه اصفهان با توجه به کلیدواژه رویداد اضافه کرد: منظور ما از رویداد یعنی نمایشگاه باشد، همزمان در همان نمایشگاه کلاس‌های آموزشی نیز برگزار گردد و مهمتر آنکه این ارتباطات شکل گرفته ادامه‌دار باشد.

احمدرضا طحانیان درباره عدم استقبال برخی از صنعت‌گران اصفهان برای حضور در رویدادهای نمایشگاهی گفت سخن ما این است که نمایشگاه متعلق به صنعت‌گران اصفهان است و ما از تمام تولید کنندگان استان اصفهان درخواست می‌کنیم که در رویدادهای نمایشگاهی حضور پیدا کنند تا با هم‌اندیشی و همدلی بتوانیم امکان عرضه و به نمایش گذاشتن پتانسیل‌های صنعتی را فراهم کنیم. با وجودی که در سال گذشته زیان انباشته داشتیم با این حال سعی ما به گونه‌ای بوده که هزینه کمتری را به مشارکت کننده وارد شود.

او همچنین در خصوص هزینه های دریافتی از غرفه داران گفت: هزینه های نمایشگاه در هنگام برگزاری بسیار بالاست و درامدها کفاف هزینه ها را نمی دهد. مخاطبان ما تخصصی هستند وتلاش کردیم نمایشگاه ها را به صورت تخصصی و برند برگزار کنیم.

مدیر عامل نمایشگاه اصفهان در پاسخ به سوالی درباره توسعه فیزیکی فاز دوم نمایشگاه اصفهان گفت: فاز دوم نمایشگاه اصفهان شامل 7 سالن است و طبق برآوردهای صورت گرفته انجام این پروژه 1000 میلیارد سرمایه‌گذاری نیاز دارد؛ اما تصمیم گرفته‌ایم که یکی از هفت سالن را احداث کنیم تا در کنار تکمیل ساختمان اداری و تجاری فضای جدیدی را برای توسعه فضای نمایشگاهی فراهم کنیم. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تصمیم گرفته‌ایم در سال 1402 شروع به کار و ساخت سالن جدید  را آغاز کنیم.

مطالب پیشنهادی