14:21 1401/08/24
 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  خبرگزاری صداوسیما از نیویورک، «کاظم غریب آبادی» معاون بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضاییه در پایان سفرش به نیویورک در جمع خبرنگاران رسانه‌های ایرانی افزود: شاهد بودید که وزارت اطلاعات، شبکه سعودی اینترنشنال را به عنوان یک رسانه تروریستی و کارکنان آن را نیز تروریست اعلام کرد و چنین سرنوشتی در انتظار بی بی فارسی نیز قرار دارد.

 

غریب آبادی تاکید کرد: اقداماتی که این رسانه‌ها انجام می‌دهند، سراسر تحریک به خشونت، جنایت، ناامنی و اقدامات تروریستی است.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه با نمایندگان حدود ۱۰۰ کشور در نیویورک به صورت جمعی و فردی دیدار کرده است، گفت: ضمن روشنگری لازم و ارائه روایت صحیح از اغتشاشات، حساسیت مناسبی در میان کشور‌ها درباره نقش مخرب برخی شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های فارسی زبان ضدایرانی در اغتشاشات ایجاد شد.

وی افزود: در این نشست‌ها به طور خاص هم به نقش اینستاگرام و توییتر اشاره کردیم و همین طور به نقش برخی رسانه‌های فارسی زبان ضد ایرانی که در خارج از کشور مستقر هستند و به اقداماتی به ویژه در زمینه ترویج خشونت، ناامنی و جنایت و تحریک و تشویق به اقدامات تروریستی روی آوردند.

غریب آبادی یادآور شد: بی بی سی فارسی و تلویزیون سعودی اینترنشنال با اعضای گروه‌های جدایی طلب و گروهک‌های تروریستی صد‌ها مصاحبه­ کرده اند و در آن‌ها تشویق به خشونت و جنایت صورت گرفته است که این مسئله برای کشور‌های مختلف به صورت مستند و مستدل مطرح شد.

معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضاییه تاکید کرد: در این نشست‌ها، این موضوع را مورد توجه قرار دادیم که هیئت‌ها و کشور‌ها تلاش کنند اطلاعات صحیح و واقعی را از کشور مربوطه و همچنین از سفارتخانه‌های خود در تهران بگیرند، زیرا کانال‌های فضای مجازی و شبکه‌های ضدایرانی منابع دقیق و معتبری به شمار نمی‌روند. ­

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه­ با تاکید بر نقش دولت انگلیس در این زمینه گفت: در واقع، اقدامات رسانه‌های فارسی زبان ضدایرانی، سراسر مغایر قوانین و مقررات است و ما دولت انگلیس را در این زمینه مسئول می‌دانیم و سازمان نظارتی آفکام باید به تخلفات این رسانه‌ها رسیدگی کند، اما متاسفانه ما شاهد حمایت دولت انگلیس از آن‌ها هستیم.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون ضمن روشنگری لازم و ارائه روایت صحیح از اغتشاشات، حساسیت مناسبی نیز در میان کشور‌ها در مورد نقش مخرب برخی شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های فارسی زبان ضد ایرانی در جریان اغتشاشات ایجاد شد. ­
وی افزود: در طول سه روز کاری در نیویورک، با نمایندگان بیش از ۸۰ کشور به صورت گروهی شامل کشور‌های عضو جنبش غیرمتعهدها، کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی و گروه دوستان منشور ملل متحد دیدار و گفتگو کردم.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: همچنین با ده‌ها سفیر و نماینده دائم کشور‌های مختلف و رئیس شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل نیز دیدار و گفتگو داشتم.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه گفت: در این گفتگو‌ها تمرکز ویژه‌ای بر روشنگری صحیح و واقعی در مورد تحولات و آنچه که برخی از کشور‌های غربی و آمریکا از آن تحت عنوان تجمعات مسالمت آمیز نام می‌برند، داشتیم تا تصویری صحیح را ارائه کنیم.

غریب آبادی اضافه کرد: موضوعات و محور‌های مختلفی را در این نشست‌ها به صورت مستند و با ارائه دلایل منطقی، مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

­وی تصریح کرد: در این نشست‌ها، نقش حمایتی برخی کشور‌ها از اغتشاشات و مواضع سیاسی برخی مکانیسم‌های حقوق بشری مانند سکوت آن‌ها در برابر حادثه تروریستی شیراز را به صورت مستند و عینی مطرح کردیم و به چالش کشیدیم.

معاون حقوق بشر قوه قضاییه افزود:­ در این جلسات به ویژه جلسه با کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی، علاوه بر محور‌های مختلف، موضوع دیگری را هم به صورت تخصصی با کشور‌ها مورد بحث قرار دادیم و آن در مورد نقش مخرب شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها در مورد اغتشاشات است.

 
 
 

مطالب پیشنهادی