17:11 1401/11/02

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان خبر داد؛ نصب ۱۶۲ تابلو هشداردهنده برای پیشگیری از تصرف اراضی ملی استان اصفهان

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سرهنگ امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با بیان اینکه اراضی تحت پوشش این فرماندهی، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۱۵ شهر واقع شده اند اظهار داشت: در راستای حفاظت از این اراضی اقدامات پیشگیرانه در بخش های وضعی، اجتماعی، فرهنگی، بازدید و بازرسی از یگان‌های مستقر در شهرستان‌ها و آموزش انجام می‌پذیرد.  

وی به اولویت قرار دادن اجرای اقدامات پیشگیرانه در این یگان اشاره کرد و اذعان داشت: امسال تا کنون بیش از ۵۳ هزار ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شده است.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان افزود: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در سراسر استان اصفهان به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می دهند.  

وی بیان داشت: در سالجاری جهت اطلاع رسانی با نصب ۱۶۲ تابلو، علائم هشدار دهنده و دیوار نویسی هشدارهای لازم اعلام شده تا مردم عزیز استان بدانند کدام اراضی مربوط به بیت المال است.

سرهنگ باقری افزود: در راستای افزایش آگاهی نسبت به حفظ و حراست اراضی ملی و دولتی استان اصفهان امسال برای عوامل یگان حفاظت اراضی استان، ۹ دوره آموزش عملی و میدانی و ۲۶ جلسه آموزش تئوری برگزار شده است و براین اساس بیش از یکهزار نفرساعت آموزش دیده‌اند.  

وی عنوان کرد:  سامانه ۱۶۵۶ این یگان به صورت شبانه روزی به منظور دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی ملی و دولتی فعال است و در سالجاری نیز ۶۹ گزارش از طریق این سامانه دریافت شد که مورد رسیدگی قرار گرفتند.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: افراد سودجو معمولاً درایام تعطیلات، آخر هفته‌ها و چند روز تعطیلی متوالی فرصت را برای دست‌اندازی به زمین های ملی و دولتی فراهم می‌بینند، لذا از عموم مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده موارد تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی مراتب را فوراً از طریق تماس با شماره تلفن  ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی‌ملی اطلاع دهند.  

 
 
 

مطالب پیشنهادی