11:03 1396/04/22

به گزارش مفتاح، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: بیان می‌کنند که مشکل اصلی تحریم‌ها است و باید از بین برود، ولی تحریم‌ها ماند و بیکاری و نداری مردم بیشتر شد، مشکل از آنجا ناشی شد که به‌جای اتکای به خدا، دنیا را ترجیح می‌دهیم.

آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در دیدار جمعی از فعالان و کارکنان سپاه پاسداران در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: مفاهیم انتزاعی به این معنی است که چند مسئله در نظر گرفته می‎شود و در میانه آن‌ها یک مسیر را در نظر می‎گیریم. انسان‌ها برای رسیدن به اهداف خود همیشه با موانع مختلفی مواجه می‎شوند، زمانی که این موانع برطرف می‎شود که انسان از این مشکلات رسته است و به‌همین دلیل بوده که قرآن کریم بیان کرده مؤمنان به فلاح و رستگاری رسیدند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: سوره مؤمنین بیان می‎کند مؤمنان به رستگاری و فلاح رسیده‌اند و به‌همین دلیل شرط رستگاری آن است که انسان مؤمن باشد. در این زمینه انسان‌ها اهداف مختلفی دارند که در این راه موانع متعددی وجود دارد، حال فلاح و رستگاری به این معنی است که انسان این موانع را کنار زده و از آن‌ها بگذرد.

استاد برجسته حوزه علمیه یادآور شد: تنبلی و دلبستگی به‌ لذات زودگذر اجازه نمی‌دهد که انسان به خداوند برسد، انسان می‌تواند تحریم‌ها را تحمل کند و چند صباحی بگذرد تا زیر بار ذلت ظلم آمریکا نرویم ولی لذت‌طلبی اجازه نمی‌دهد.

آیت‌الله مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: بیان می‌کنند که مشکل اصلی تحریم‌ها است و باید از بین برود، ولی تحریم‌ها ماند و بیکاری و نداری مردم بیشتر شد، مشکل از آنجا ناشی شد که به‌جای اتکای به خدا، دنیا را ترجیح می‌دهیم. اگر بخواهیم از نوکری و دریوزگی جانوران شاخ‌دار امروزی دنیا نجات پیدا کنیم، باید دندان دلدادگی لذات دنیا را بکنیم، اگر دنیا را کنار گذاشتیم به عزت می‌رسیم. قرآن کریم بیان می‌کند که جای دنیا و آخرت و موارد مرتبط به آن را اشتباه نگیریم، تا به این لذات دنیا مبتلا هستیم خواه‌ناخواه در مشکلات غرق خواهیم بود.

مطالب پیشنهادی