7:50 1401/08/24

 

به گزارش مفتاح، سرهنگ محمد رضایی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست خبری ویژه‌برنامه‌های ۲۵ آبان ماه (روز اصفهان)، با اشاره به نقش بی بدیل اصفهان در دفاع مقدس گفت: اصفهان در دفاع مقدس نقش افرینی زادی داشته استو یکی از نقاط عطف در طول 8 سال دفاع مقدس عملیات محرم در سال 61 است.

 

او در ادامه با اشاره به اینکه در این عملیات 70 فرمانده به شهادت رسیدند گفت: در این عملیات بیش از ۱۲۵۰ شهید از استان اصفهان تقدیم انقلاب اسلامی شد و ۷۰۰ شهید تنها از شهر اصفهان بوده‌اند. ود فرمانده تیپ امام حسین به نام شهید منصور رئیسی ومهدی نصر اصفهانی در این عملیات به شهادت رسیدند. 

رضایی در ادامه افزود: ۳۷۰ نفر از این شهدا در روز ۲۵ آبان بر دستان مردم اصفهان تشییع شدند که از دلایل نامگذاری ۲۵ آبان به‌نام روز استان اصفهان، همین موضوع است.

او تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اصفهان را شهر دفاع شجاعانه خواندند و این اشاره به اقدامات شجاعانه مردم اصفهان در دوران دفاع مقدس دارد.  این موضوع برای الگوسازی برای نوجوانان وجوانان بسیار مهم است و امسال با هم افزایی دستگاه های مختلف و همدلی در برنامه ریزی در به تصویر کشیدن این دفاع شجاعانه اقدامات موثری رقم خواهد خورد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این برنامه از برگزاری ششمین دوره جشنواره ملی هنری فانوس از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امسال در اصفهان خبر داد وافزود: بخش ویژه این جشنواره " ۲۵ آبان" نام دارد و سایر بخش‌ها شامل هنرهای نمایشی، تلویزیونی و سینمایی، هنرهای تجسمی،موسیقی، سرود و رادیویی است.

او در ادامه افزود: ۷هزار و۲۷۳ اثر از سرتاسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال و درنهایت ۶۵۱ اثر به دبیرخانه استان اصفهان رسیده است. پس از داوری آثار، ۷۴ اثر برگزیده و ۸ اثر در بخش ۲۵ آبان به‌عنوان آثار برتر انتخاب شده است.

بنا به گفته رضایی جشنواره فانوس روز ۲۴ آبان میزبان بیش از ۱۳۰ هنرمند از سرتاسر کشور در اصفهان است که در مراسم افتتاحیه جشنواره در گلستان شهدا حضور خواهند داشت.

روز چهارشنبه ۲۵ آبان اختتامیه جشنواره در تالار هنر با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

 

سرهنگ رضایی در ادامه با اشاره به برگزاری صدها برنامه‌ای که ستاد ۲۵ آبان با مشارکت شهرداری اصفهان تدارک دیده است، از شرفیابی تعدادی از مردم اصفهان به محضر رهبر معظم انقلاب است خبر داد. از مهم‌ترین این برنامه‌ها خواهد بود.

در این برنامه که روز 28 آبانماه در حسینیه امام خمینی برگزار می شود با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حدود ۷۰۰ نفر از مردم اصفهان با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت.

 

مطالب پیشنهادی