14:09 1402/03/13

به گزارش مفتاح وبه نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان: در ادامه دور دوم بازديدهاي سرزده رييس كل دادگستري استان از حوزه‌هاي قضايي، حجت‌الاسلام و المسلمين جعفري رييس كل دادگستري استان اصفهان  به همراه تني‌ چند از معاونان به مهردشت و ميمه سفر كردند و از نزديك در جريان روند خدمت‌رساني به مردم قرار گرفتند.
رييس دستگاه قضايي استان در حاشيه اين بازديدها از شروع به كار بخشي از نيرو ‌هاي اداري جديد در دادگستري استان خبر داد و گفت: از ابتداي خردادماه سال جاري تعدادي از افرادي كه در آزمون استخدامي اخير قوه قضاييه موفق به قبولي شدند و مراحل مصاحبه، گزينش و كارآموزي ايشان به پايان رسيده  در حوزه‌هاي قضايي سراسر استان مشغول به كار شدند كه تعدادي از اين نيروها نيز به دادگستري‌هاي مهردشت و ميمه اختصاص داده شد. همچنين پس از پايان دوره جاري كارآموزي قضات، تعدادي از نيروهاي قضايي نيز به اين دادگستري ها اختصاص داده مي‌شود.
وي افزود: با شروع به كار نيروهاي قضايي و اداري جديد در دادگستري‌هاي سراسر استان و با ادامه اجراي طرح‌ها و برنامه‌ها در سال جاري، مشكل اطاله دادرسي در سطح استان تا حد قابل توجهي كاهش خواهد يافت.
عالي‌ترين مقام قضايي در استان ميانگين آمار صلح و سازش در پرونده‌هاي شوراي حل اختلاف مهردشت را 64 درصد اعلام و اظهار داشت: ميانگين آمار صلح و سازش در پرونده‌هايي كه قابليت صلح و سازش دارند در حوزه قضايي مهردشت 64 درصد بوده كه از نظر آمار صلح و سازش، عنوان حوزه قضايي برتر استان را به خود اختصاص داده است.
جعفري ادامه داد: اين آمار در شوراي حل اختلاف حوزه‌ قضايي ميمه پايين‌تر از ميانگين كشوري‌ بوده و لازم است با توجه به بافت فرهنگي اين منطقه با برنامه‌ريزي و بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي فرهنگي، اجتماعي و مذهبي اين حوزه‌ها آمار صلح و سازش در اين مناطق را افزايش دهيم.
گفتني است در اين بازديدها، رييس دستگاه قضايي استان ضمن ملاقات چهره‌به‌چهره با ارباب رجوع و قضات و كارمندان اين حوزه ها، دستوراتي در جهت رفع برخي مشكلات صادر نمود.

مطالب پیشنهادی