8:58 1400/06/30
 

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان طی سخنانی درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت لبنان و نقض حقوق دریایی و زمینی این کشور و نقش مقاومت در مقابله با آن اظهار داشت، در قطعنامه 1701 بندی مبنی بر اینکه نیروهای نظامی دیگری غیر از ارتش نباید در جنوب لبنان حضور داشته باشند وجود ندارد؛ ضمن اینکه مقاومت در لبنان هرگز بدون ارتش و ملت و دولت نبوده است.

وی در پاسخ به واکنش یکی از نمایندگان در خصوص تصمیمات مربوط به جنگ و صلح گفت، قطعنامه 1701 در پارلمان اجرا شده و من به همراه نماینده آمریکایی پیش‌نویس آن را تکمیل کردیم و بر اساس این قطعنامه «یونیفل» (نیروهای موسوم به حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان) باید در همه مسائل با ارتش لبنان هماهنگ باشند.

نبیه بری درباره ایجاد چارچوبی برای مقاومت در کشور تاکید کرد که قبلا تلاش‌هایی از طرف برخی در این زمینه صورت گرفته و ما مطلقا آن را رد کردیم و این موضوع توسط همه لبنانی‌ها رد شد. همچنین همه نشست‌های عربی و وزرای خارجه و سران عرب، مقاومت را تایید می‌کنند.

بیشتر بخوانید

رئیس پارلمان لبنان در ادامه تصریح کرد مقاومت هرگز بدون ارتش و ملت و دولت نبوده و ملت لبنان به خوبی این را می‌دانند.

نبیه بری 2 روز قبل به تحرکات رژیم صهیونیستی برای چنگ اندازی بر منابع نفتی در منطقه مورد مناقشه با لبنان، به شدت واکنش نشان داد.

وی گفت: اقدام رژیم صهیونیستی در امضای توافق حفاری در منطقه مورد مناقشه در دریا، ناقض توافق چارچوب ترسیم مرز دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی است.

مذاکرات غیرمستقیم میان بیروت و تل آویو در زمینه ترسیم مرزهای دریایی مدتی است به حالت تعلیق درآمده است. علت اصلی و اساسی تعلیق مذاکرات مذکور نیز شرط و شروطی بود که هیئت مذاکره کننده صهیونیست مطرح کرده بود.

 
 

مطالب پیشنهادی