17:50 1401/08/03

معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان: روند مرمت بناهای تاریخی موقوفه اصفهان تغییر می کند

به گزارش  مفتاح، روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، امیرحسین اسماعیلی پور در خصوص آخرین وضعیت بناهای تاریخی موقوفه استان اصفهان اظهار داشت: باید توجه داشت که برای رسیدگی و مرمت این بناها با موضوعات مختلفی رو به رو هستیم.
وی با بیان اینکه ما همواره ملزم به رعایت استانداردها و ضوابط میراث فرهنگی برای مرمت آثار تاریخی موقوفه هستیم، ابراز داشت: طی 25 سال گذشته با این روند خروجی خوبی را نداشتیم و در نظر داریم که این روند را تغییر دهیم.
معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه مردم هر روز شاهد ترک خوردگی و افتادن کاشی‌های بناهای تاریخی اصفهان هستند و این در ظاهر است، افزود: اعتقاد ما این است که این اتفاقات ناشی از نشست زمین در زیراین بناها با توجه به نوع مصالح به کار برده شده در آنها است.
وی افزود: در گذشته نیاکان ما از شفته آهک و ساروج به عنوان مصالحی که نیاز به رطوبت داشته برای ساخت و ساز استفاده می‌کرده‌اند و این در حالی است که با توجه به خشکسالی‌های موجود پی این بناها آسیب دیده و هر روز نشست می‌کند.
اسماعیلی‌پور با بیان اینکه برای یقین پیدا کردن به این موضوع و تصمیم گیری درست برای مرمت این بناها تصمیم بر این است که ما به عنوان متولی بزرگ کارهایی را شروع کنیم، اضافه کرد: از این رو با شرکت‌های ژئوتکنیک در زمینه سنجش مقاومت مصالح رایزنی‌هایی را برای گمانه زنی آسیب به بناهای تاریخی انجام داده‌ایم.
وی با بیان اینکه این طرح در اصفهان در مدرسه امام صادق (ع) چهارباغ به زودی انجام می‌شود، افزود: پس از بررسی نتایج این گمانه زنی‌ها در خصوص نحوه مرمت این بناها تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.
معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه اکثر بناهای تاریخی اصفهان در شرایط نامناسبی قرار دارند، ابراز داشت: به مرور این طرح بر روی همه بناها اجرایی و نتایج آن اعلام خواهد شد.
وی تصریح کرد: برای مرمت بناهای تاریخی اصفهان همه اعتبارات مورد نیاز از محل درآمد خود موقوفه تامین میشود.

مطالب پیشنهادی