11:45 1401/07/11

 

با مرگ مهسا امینی بحث انتقاد به عملکرد گشت ارشاد که دغدغه بسیاری از دوستداران نظام جمهوری اسلامی بود داغ شد. اعتراض به این اتفاق و بررسی موضوع به صورت جدی توسط مسئولان می رفت تا اتفاق مثبتی را در این حوزه رقم بزند اما سو استفاده براندازان واغتشاشگران و هم نوا شدن سلبرییتی ها و عده ای نادان با این موضوع، یک مطالبه به حق را دوباره به حاشیه کشاند همانطور که در ابانماه 98 اعتراض به حق مردم به افزایش قیمت بنزین، به حاشیه رفت وفراموش شد وخسارات بزرگی وارد کرد. در این خصوص فعالان فضای مجازی تحلیل های مختلفی به موضوع داشته اند که حسین دارابی هم در یاداشتی به ان پرداخته که مفتاح نیوز آن را بازنشر کرده است.  

 حسین دارابی / بنظرم بعد از فوت مهسا امینی، اعتراضات پرفشاری درباره گشت ارشاد بوجود اومد که داشت اثر می‌گذاشت، حاکمیت تابحال اینطوری تحت فشار افکار عمومی قرار نگرفته بود، تاجایی که روزانه چند گفتگو و مناظره درباره این موضوع در رسانه ملی پخش می‌شد و جالب‌تر اینکه کارشناسانی که شاید نماینده حاکمیت و قشر حزب‌اللهی به‌حساب میومدن هم به اصلاح و تغییر قانون گشت ارشاد اشاره می‌کردن. بعنوان مثال دکتر کوشکی استاد دانشگاه امام صادق تو مناظره با کرباسچی اصلاح‌طلب، که هر دو موافق تغییر قانون گشت ارشاد بودن

دقت کنید اصلاح قانون گشت ارشاد نه حذف آن. اصلاح ساختاری و عملکردی

 

🔻من به‌شخصه سالهاست این نظر را داشتم و دارم که باید قبل‌ترها اصلاح و تغییراتی در گشت ارشاد بوجود می‌آمد که نیامد و بعد از فوت مهسا امینی کاملا پتانسیل این تغییر وجود داشت و احتمالا درآینده این اتفاق می افتد، چون نظام بیشتر از این نباید در این موضوع هزینه بدهد. اگر فشار افکار عمومی کمی ادامه پیدا می‌کرد چه‌بسا امشب به‌جای دستگیری اغتشاش‌گران، خبر برخی تغییرات قانونی در موضوع گشت ارشاد را از اخبار می‌شنیدیم. البته همان روزهای اول وزیر فرهنگ و ارشاد در این زمینه نکاتی گفت که تغییراتی ابلاغ شده است و.....

البته تاکید می کنم اگر در  این مطلب درباره گشت ارشاد صحبت شد، ربطی به حجاب قانونی یا همان حجاب اجباری که می گویند  ندارد. خیلی ها  این دوموضوع را  قاطی می‌کنند. قانون پوشش مگه می‌شود نباشد؟ ته آن کجاست؟ هر کشوری یک حجاب قانونی و اجباری برا خودش دارد. ایران هم  دارد.  این دو موضوع نباید با هم خلط شود.

 

🔻اما وقتی اعتراضات به‌حق مردم توسط براندازان به اغتشاش خیابانی کشیده شد. اتفاقا به‌نفع جمهوری اسلامی شد، چون از آن فشار بی‌نهایت منتقل شد روی اعتراضات و اغتشاشات خیابانی و جمع کردن این مسایل خوراک جمهوری اسلامی‌ است. جمهوری اسلامی که با بخش کوچکی از نیروهای مدافعین حرمش آن داعش وحشی و پرتعداد را جمع کرد، برایش کاری ندارد چند تا نوجوان و جوان فوفول را جمع کند. و طبق آمار و اخباری که وجود دارد با کمترین خشونت هم غائله را خواباند. رسانه‌های بیگانه دربه‌در دنبال کشته‌ هستند، نمیدانند که چندروزی هست اصلا کسی در خیابان‌ها نیست و اعتراضات صرفا بوقی شده است، بوق ماشین‌ها. ولی پروپاگاندای رسانه‌ای ضدانقلاب خارج نشین از زیر پتو چنان وضعیت ایران را نشان می‌دهد که انگار حمام خون راه افتاده و جوان‌ها یکی پس از دیگری در خونشان میغلتند.

 

🔻معترضین بازی خوردند

براندازان گند زدند به خواسته‌ی معترضین و منتقدین. کار را به‌جایی رساندند که حاکمیت را کمک کردند که طرح صیانت را مثل آب خوردن اجرا کند. طرح صیانتی را که چندماهی‌ست دیگر جرأت نداشتند اسمش را بیاورند و همه سران قوا و وزرا و دیگران همه گفتند آقا طرح صیانتی درکار نیست خیالتان راحت، بروید دست از سرمان بردارید. و الان برگ برنده دست حاکمیت است در این موضوع.

 

🔻خلاصه اینکه مطالبات مردم کم‌کم از حجاب اجباری و گشت ارشاد و این مسائل به وصل شدن اینستاگرام و واتساپ و بازگشت به همان وضعیت قبل برمی گردد و این یعنی بازی خوردن توسط ضدانقلاب خارج نشین. این حاصل اعتماد به لیدرهایی است که بیرون از ایران نشستند و شعارهای انقلابی و براندازی می‌دهند و خودشان در اعتراضات شهر خودشان علیه ایران هم شرکت نمیکنند. امروز یکی از افراد معروف به رضا پهلوی ایراد گرفته بود در اعتراضات داخل ایران نمیتوانی شرکت کنی، در اعتراضات نیویورک یا لس آنجلس چرا شرکت نمیکنی؟

براندازانی که برای فیلم‌های معترضین یا خانواده‌های قربانیان بین خودشان دعواست که چه‌کسی زودتر فیلم را منتشر کند تا مزدش را دریافت کند (صوت لورفته از سالومه که به مسیح علی‌نژاد بدوبیراه میگفت)

 

🔻ولی تقاضای من از جمهوری اسلامی این است، اغتشاشات را جمع کردید، خداقوت. ولی یکبار برای همیشه مشکلات، سوالات، ابهامات ذهنی مردم و جوانان که سالهاست وجود دارد و الان تشدید شده را جواب دهید. جمع شدن اغتشاشات را پایان ماجرا ندانید، برای اقناع افکار عمومی کمی تلاش کنید، عصبانیت مردم را دفن نکنید تا خشمی شود انباشه بر خشم‌های قبلی، کمی با مردم تعامل داشته باشید، کمی صحبت کنید، کمی حرفهایشان را بشنوید، خواسته‌های به‌حقشان را عملی کنید تا تغییر را ببینند. نوجوان و جوان ۲۰ساله اگر کمی توجه و درک شمارا ببینید از فریب خورده اغتشاشات به سرباز جان‌فدای شما تبدیل می‌شود. همان مردم تجمع کرده در میدان انقلاب در حمایت از شماهم به شما نقد دارد، مطالبه دارد.  

 

تعامل با مردم که فقط کف خیابان نباید باشد. این متن از طرف من است که مدافع و دلسوز نظام جمهوری اسلامی ایران هستم. یاعلی

مطالب پیشنهادی