13:16 1402/03/20
 

به گزارش مفتاح و به نقل از  روابط عمومی دادگستری کل استان، حجت‌الاسلام و المسلمين جعفري رييس كل دادگستري استان اصفهان در اين نشست ضمن انتقاد از كم‌توجهي برخي متوليان فضاي مجازي بيان داشت: برخي از مديران و متوليان فضاي مجازي با كم‌توجهي و ساده‌انگاري و عدم حضور در نشست‌هاي شوراي پيشگيري از وقوع جرم مصوبات و اقدامات ديگر نهادها از جمله دستگاه قضايي را كم‌اثر مي‌كنند.

وي افزود: اين مديران بايد توجه داشته باشند كه جايگاه و منزلت اجتماعي و اعتباري كه در جامعه دارند را مديون نظام مقدس جمهوري اسلامي هستند و صيانت از فضاي مجازي در راستاي پاسداشت و اعتلاي نظام، از مهم‌ترين وظايف ايشان است و چنانچه در انجام اين وظيفه كوتاهي نمايند بايد پاسخگو باشند.

عالي‌ترين مقام قوه قضاييه در استان با تاكيد بر مهم شمردن صيانت از فضاي مجازي اظهار داشت: امروزه فضاي مجازي تاثيرات بسيار گسترده اي بر مسائل اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و امنيتي  دارد و چنانچه امر صيانت از آن جدي گرفته نشود اثرات سوء و جبران‌ناپذيري در جامعه خواهد داشت.

ايشان امر صيانت از فضاي مجازي در كشور را حول سه محور اصلي توصيف و تصريح كرد: صيانت از فضاي مجازي كشور بايد حول سه محور اصلي انجام پذيرد؛ حكم‌راني در فضاي مجازي، مديريت شبكه‌ها و مديريت كاربران.

جعفري در خصوص حكم‌راني در فضاي مجازي خاطرنشان ساخت: حكم‌راني بايد توسط حاكميت صورت پذيرد و اگر اين حكم‌راني به دست دشمنان بيفتد به‌جز زيان براي كشور هيچ دستاوردي نخواهد داشت.

رييس دستگاه قضايي استان با اشاره‌ به تاثيرات مخرب شبكه‌هاي مختلف فضاي مجازي بر اجتماع و بنيان خانواده‌ها گفت: منشاء بسياري از پرونده‌هايي كه در دستگاه قضايي به خصوص در مسائل خانوادگي تشكيل مي‌شود تاثيرات مخربي‌است كه فضاي مجازي بر افراد گذاشته چرا كه دشمن با هدف قرار دادن اصلي ترين ركن اجتماع يعني خانواده سعي در آسيب رساندن به انقلاب و كشور دارد و ضرورت مديريت شبكه‌هاي مختلف فضاي مجازي به‌شدت احساس مي‌شود.

ايشان همچنين بر شناسايي و مديريت صحيح كاربران فضاي مجازي تاكيد و تصريح كرد: بسياري از كاربران فضاي مجازي با اسامي و شخصيت‌هاي جعلي اقدام به انجام انواع جرايم از جمله كلاه‌برداري، ترويج فساد، نشر اكاذيب و ... مي‌نمايند و اين افراد با سوء استفاده از عدم آگاهي مخاطبان، فضاي مجازي را به‌شدت ناامن ساخته اند و بايد با برنامه‌ريزي و انسجام نهادهاي ذيربط و همت متوليان، اين مسائل سر و سامان داده شود.

 

مطالب پیشنهادی