12:55 1401/07/09

به گزارش مفتاح وبه نقل از  ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد شامگاه جمعه هشتم مهرماه _ در نخستین کنگره سرداران و ۶۰۰ شهید منطقه دو شهر اصفهان، ضمن گرامیداشت یاد و نام تمام شهدای انقلاب و اسلام، اظهار کرد: از خصایص بارز منطقه دو شهر اصفهان، داشتن شهروندانی بسیار مؤمن، انقلابی، شریف و شهیدپرور است.

 

وی افزود: منطقه دو شهر اصفهان در عرصه‌های مختلف از پیش از انقلاب اسلامی تا دوران طلایی دفاع مقدس و عصر حاضر پیشتاز بوده است.

 

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: اگر از کوچه‌ها و خیابان‌های این منطقه عبور کنیم، بدون شک به شهید پروری و انقلابی بودن مردم این منطقه اذعان خواهید کرد، به نحوی که تعدد شهدا باعث نامگذاری خیابانی در محله آفاران منطقه دو به نام «شهیدان» شده است.

 

وی با بیان اینکه محلات مختلف این منطقه، دارای شهدای متعددی هستند که جان خود را در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند، گفت: روحیه مردم این منطقه در امر ایثار و شهادت بی‌مثال است، به عنوان نمونه محله دهنو با ۱۶۷ شهید، محله برزان با ۱۲۰ شهید، محله آفاران با ۱۲۴ شهید از جمله محلات شاخص منطقه دو شهر اصفهان محسوب می‌شود.

 

صیرفی‌نژاد ضمن قدردانی از تمام دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که در برگزاری این کنگره شهرداری منطقه دو را یاری رسانیدند، خدمت به خانواده شهدا را یک افتخار دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره‌های مختلف شهدای محله در هفته دفاع مقدس، برپایی کاروان ایثار و شهادت در دل محلات و نمایشگاه دفاع مقدس تنها بخشی از اقدامات انجام شده این منطقه در هفته دفاع مقدس است.

عزت نظام اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم

 

همچنین سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با حضور در این کنگره  اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران امانت شهدا است، لذا حفظ و دفاع از آن لازم و ضروری است، این روزها نیز شاهد به شهادت رسیدن جوانانی در راه دفاع از امنیت هستیم.

 

وی با گرامیداشت همه شهدای انقلاب و اسلام گفت: شهرداری منطقه دو حرکت جدیدی را در جهت تکریم خانواده شهدا و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا در سطح محلات آغاز کرده که قابل تقدیر است.

 

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد: در برگزاری کنگره بزرگداشت سرداران و ۶۰۰ شهید منطقه دو، مشارکت مردم جلوه‌گری می‌کند، در این راستا کار فرهنگی زیبایی انجام شده است از این به نیابت از همه رزمندگان اسلام و ایثارگران از این تلاش شهرداری قدردانی می‌کنم.

 

وی خاطرنشان کرد: عزت، سربلندی و اقتدار نظام اسلامی را مدیون خون این شهدا هستیم، به گواه تاریخ یک زمانی انگلیسی‌ها به پادشاه ایران دستور خروج دادند و شاه ایران بدون حرفی از کشورش خارج شد، وقتی دیگر سران کشورهای دنیا برای تقسیم غنایم در ایران جلسه گذاشتند پادشاه ایران را به جلسه راه ندادند، اما امروز رئیس جمهور ایران با تکیه بر خون شهدا، در مقر سازمان ملل و در خاک آمریکا درخواست محاکمه رئیس جمهور تروریست، کودک کشی و عامل شهادت سردار سلیمانی یعنی ترامپ خائن را مطالبه می‌کند.

 

سردار فدا با بیان اینکه دشمنان چند ده نفر منافق را مقابل سازمان ملل بسیج کردند تا شعار دهند، اما رئیس جمهور ایران با صلابت پیاده از مقابل آنها عبور کرد، گفت: در اتفاقات اخیر، در کل کشور تعداد اندکی اغتشاش کردند، اما ۸۰ میلیون ایرانی با انقلاب اسلامی و خون شهدا بیعت کرده‌اند که پای اسلام بمانند.

 

وی خاطرنشان کرد: ما انقلاب کردیم آقای خود باشیم و این آقایی و عزت نظام را مدیون خون شهدا هستیم.

مطالب پیشنهادی