12:34 1401/05/08

به گزارش مفتاح وبه نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک ضمن تسلیت ایام ماه محرم با بیان اینکه ارادت به حضرت امام حسین (ع) و نهادینه شده در اعماق دل‌های همه شیعیان است، اظهار داشت: بخشی از زندگی و شخصیت و عقاید شیعیان به نوعی وابسته به ارادت و محبت به سید الشهدا است.
وی با بیان اینکه مکتب امام حسین (ع) و قیام این بزرگوار در بُعد اجتماعی نیز در طول تاریخ در مسیر رشد تشیع تاثیر بسزایی دارد، ابراز داشت: اگر بخواهیم به نقش ایام محرم و مجالس عزاداری این امام بزرگوار را در یک کلمه عنوان کنیم، باید یک نقش محوری را تصویرسازی کنیم چرا که این نقش بی بدیل و محوری است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: ما ارادت به امام حسین علیه السلام را در همه حیات شیعه داشته و بسیار سازنده نیز بوده است و راس آن استکبارستیزی بوده که در نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار مورد توجه بوده است.
وی افزود: دشمنان نظام و کشور اسلامی تمام توان خود را برای ناامید کردن مردم و تحت تاثیر قرار دادن آنها به کار بستند، گرچه تاکنون هیچ نتیجه قابل توجهی را به دست نیاورده‌اند اما مزاحمتهای زیادی را در ابعاد مختلف جامعه اسلامی ایجاد کرده‌اند، از این رو بصیرت افزایی تمام خطیبان، شخصیتها و عناصر تاثیرگذار می‌تواند ما را در تبیین واقعه مسائل بسیار کمک کند.
حجت الاسلام بلک با بیان اینکه امروز یکی از اصلی ترین تلاش‌ رسانه‌های معاند تحریف خدمات نظام و انقلاب است، ادامه داد: مجالس عزاداری امام حسین (ع) یکی از اصلی‌ترین فضاها برای تبیین دستاوردهای انقلاب است و از طرفی نیز باید روح معنویت را با استفاده از این فضاها در بین همه افراد جامعه و به ویژه جوانان تقویت کنیم.
وی افزود: ما در اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم با تقویت فعالیتهای خود در امامزادگان میزبان خوبی برای مردم در مراسم‌های عزاداری ایام محرم باشیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه ملاحظات مربوط به همه گیری کرونا در دستور کار مسئولان است و در قبل از ماه محرم جلساتی نیز برای این امر داشته‌ایم و از مردم و مسئولان انتظار داریم ملزومات لازم را پیش بینی کنند تا مراسمهای عزاداری دچار آسیب‌هایی از جمله شیوع بیماریها نباشد.


وی در خصوص نظارت بر سخنرانی‌ها و عزاداری‌ها در مجالس عزاداری امام حسین (ع) ابراز داشت: در این زمینه در موارد اندکی شاهد عنوان مطالبی بودهایم که با وحدت مسلمانان منافات داشته است و یا برخی شبهات را در اذهان برخی ایجاد می‌شود که رسانههای معاند آنها را بزرگنمایی می‌کنند؛ از این رو با نهادهای مربوط از جمله سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و ... جلسات توجیهی و کارگاه‌های آموزشی برگزار کرده‌اند و کتب مناسبی را برای اغنا مطالب در اختیار مبلغان قرار داده‌اند.
حجت الاسلام بلک تاکید کرد: جوانان ما تشنه مطالب جدید، علمی و به روز و دقیق هستند که برای این امر نیز اقداماتی اجرایی شده است، اما همچنان باید رصد مطالب انجام شود و از هر گونه اظهار نظر در این زمینه برای ارتقای محتوا استقبال خواهد شد.

مطالب پیشنهادی