14:12 1401/03/10

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان: متروپل های خطرناک در فولادشهر اصفهان

به گزارش مفتاح و به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری ساختمان‌های قدیمی و بلندمرتبه فولادشهر را از نقاط خطرآفرین در استان دانست و گفت: شورای مسکن استانداری برای اجرای طرح‌های پیشگیرانه و کنترل حوادث تصمیم نهایی را می‌گیرد.

منصور شیشه‌فروش با بیان اینکه در شهر اصفهان نیز کارگروهی عهده دار شناسایی سازه‌های آسیب‌پذیر این کلانشهر شده است گفت: در ۳۰۰ مورد بازدید از نقاط مختلف مانند پاساژها، مراکز عمومی و ساختمان‌های بلندمرتبه اخطار‌های لازم به مالکان داده شده است.

وی افزود: در ۲۵۰ مورد اشکالات رفع شده و ۵۰ مورد هنوز ترتیب اثری نداده اند که شهرداری‌ها باید با همکاری دستگاه قضائی پیگیری‌های لازم را برای رفع خطر از سازه‌های موجود دنبال کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بازار بزرگ اصفهان را از نقاط پرخطر این شهر دانست و گفت: بیش از هفت هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در یک پهنه هشت کیلومتری پرخطر مستقر هستند و لازم است که دیواره‌ها و ستون‌های فرسوده بازسازی و ایمنی شبکه‌های برق نیز به صورت مستمر رصد شود.

شیشه فروش افزود: همه دستگاه‌ها مکلف شدند که سیستم‌های حفاظتی و اعلام برخط حریق را در مکان‌های لازم نصب و امکانات اطفاء حریق را در محل‌های ضروری فعال کنند.

 
 

مطالب پیشنهادی