14:01 1401/08/22

 

به گزارش مفتاح و به نقل از  اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی در گفت‌وگوی خبری پس از شصت و سومین جلسه علنی شورا با گرامیداشت ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان اظهار کرد: مردم اصفهان در یک روز ۳۷۰ شهید عملیات محرم را تشییع کردند که برای اولین سال ثبت این رویداد را در تقویم ملی کشور شاهد هستیم. امیدواریم این رویداد بزرگ در کنار پیشینه عظیم اصفهان یک آیینه تمام نما برای به تصویر کشیدن رشادت‌ها و اصالت و تدین، فرهنگ و تاریخ کهن این سرزمین و دیار شهید پرور اصفهان باشد.

وی با اشاره به بررسی طرح‌ها و لوایح در جلسه علنی شورای شهر، گفت: در ابتدای جلسه لایحه دو فوریتی خرید ۵۰ دستگاه ون، با مشارکت دولت بررسی شد. در معابری که امکان حضور اتوبوس‌های شهری وجود ندارد و امکان خدمات دهی تاکسیرانی نیز فراهم نیست، خدمات حمل و نقل عمومی به این ترتیب به مردم ارائه می‌شود. به ویژه اقشار خاص مانند معلولان خدمات مناسبی در این خصوص دریافت خواهند کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اعضای شورای شهر با تاکید بر سیاست‌های افزایش عدالت شهری، با دو فوریت و اصل این لایحه موافقت کرد و بر این اساس قرارداد ۵۰ دستگاه ون به ارزش تقریبی ۷۰ میلیارد تومان، منعقد خواهد شد که در راستای توسعه حمل و نقل عمومی موثر است.

وی ادامه داد: امروز اصلاح بودجه شهرداری برای مقطع مرداد ۱۴۰۱ بررسی شد که با تکیه بر توصیه‌های شورا و تقویت پروژه‌های پیشران، این برش اصلاح بودجه با نظر کمیسیون‌ها بررسی و نظرات به رای گذاشته و مصوب شد. در درآمدها و هزینه‌ها تغییری حاصل نمی‌شود و در ردیف‌ها براساس پیشران، جابجایی‌هایی در پروژه‌هایی که امکان اجرای بیشتری دارد صورت می‌گیرد.

صالحی اظهار کرد: در جلسه امروز تأمین مالی پیمانکاران منطقه ۵ شهرداری اصفهان بررسی شد که با عنایت به ظرفیت موجود در بودجه پیش بینی شده برای این منطقه عدد ۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که با ارائه توضیحات به تصویب رسید و با اخذ وام این مطالبات عمرانی پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز همچنین توافق آزادسازی در خیابان عبدالرزاق، کوی مأمن پوش بررسی شد، گفت: این توافق به مبلغ ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان مصوب شد. همچنین یک گلوگاه قدیمی با وسعت قابل توجه و ۷۰۰ متری در میانه خیابان بازارچه، حد فاصل خیابان علامه امینی، با عددی بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان این توافق حاصل شد و امروز مورد تصویب شورای شهر قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در ادامه سرعت در اجرای پروژه حلقه چهارم ترافیکی شهر، آزادسازی ۲۱ میلیاردی روی میز شورا قرار گرفت و با توجه به تاکیدات شورا برای انجام هرچه سریع‌تر بخش‌های اولویت‌دار این پروژه، به تصویب رسید. این قطعه زمین در محدوده خاتون آباد واقع شده است و پروژه را تسریع خواهد کرد.

وی ادامه داد: لایحه واگذاری پروژه مشارکتی در خیابان کوالالامپور نیز امروز بررسی و اجازه برگزاری مزایده از سوی شهرداری منطقه یک، از شورا طلب شد که این لایحه نیز امروز مورد تصویب قرار گرفت.

صالحی اظهار کرد: در جلسه امروز پیشنهاد اضافه شدن دو عضو دیگر به کمیته سلامت اداری شهرداری اصفهان مطرح شد، بنا بر درخواست شهردار، معاون مالی و اقتصادی و مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات بین الملل شهرداری، به صورت رسمی به این کمیته اضافه شدند تا ماموریتی که طرح شفافیت و سلامت اداری مشخص کرده بود به نحو بهتر انجام شود.

وی گفت: قطعه زمینی در محدوده شهرک سلامت در مجاورت بیمارستان خیریه پیوند، بنا به درخواست این مجموعه درمانی با نظر شورا واگذار شد تا خدمات این مجموعه خیریه، با قوت بیشتری ارائه شود. همچنین اعضای شورا پیشنهاد دادند که اختیار به شهدار داده شود که علاوه بر واگذاری زمین در نحوه پرداخت آن نیز مساعدت‌هایی صورت گیرد.

مطالب پیشنهادی