7:32 1400/07/10

به گزارش مفتاح، مراسم تودیع ومعارفه  شهردار اصفهان در مسجد امام برگزار شد. جلسه ای که به خاطر شرایط کرونا در فضای باز مسجد امام برپا شده بود. مسجدی که به خاطر شرایط کرونا این روزها از بازدید کننده خالی است اما در غیاب بازدید کننده ها، یک چیز میهمان مسجد بود، آنهم سازه های فلزی دور گند بود که برای مرمت بنا شده بود و حالا معلوم نیست تا کی قرار است مهمان مسجد باشد.

صندلی ها پر می شود و تقریبا هر مسئولی وارد می شود با چند نفر همراه می آید. رسم بدی که انگار در ایران است فقط. وقتی مراسم تودیع ومعارفه می شود باید همه مسئولان با کلی خدم و حشم در آن حضور پیدا کنند و محل کارشان را برای فرستادن یک مسئول پشت میز خدمتش، ترک کنند.

از همه توان ها با هر سلیقه  استفاده کنید

تعدادی از شورای شهر سابق و مدیران شهرداری و استانداری و البته استاندار سابق با همراهی مدیران و دوستانش در جلسه حضور پیدا می کنند. نصر رئیس شورای شهر سابق اولین سخنران برنامه است که پشت تریبون می رود. او بعد از تبریک به شهردار جدید و تشکر از شهردار سابق بر وفاق وهمدلی تاکید می کند و می گوید: باید یاور شهر باشیم و وحدت نظر و عمل داشته باشد. باید از تجربه همه نیروها و توان ها استفاده کنیم. او از شهردار می خواهد برنامه 1405 را با جدیت دنبال کند. چون برای تدوین این برنامه زحمت زیادی کشیده شده است.

او معتقد است شورای پنجم با دوره های قبل قابل مقایسه نبود چون عمرشان یکی نبود، اما شورای شهر پنجم وششم را خوب می شود مقایسه کرد.

بودجه را صعودی بالا بردیم

نوروزی شهردار سابق، دومین سخنران بود، البته او برای دفاع از چهارسال سکانداریش برای شهر، وقت بیشتری مطالبه کرد و مرتب تذکر کمبود وقت دریافت کرد. او از افزایش بودجه شهر از 2 هزار میلیارد تومان به ده هزارمیلیارد  تومان گفت و اینکه بودجه را هر سال صعودی بالا برده است. در ادامه  از کاهش بدهی و تلاش برای کم کردن بدهی ها گفت و افزود: ما هر دوشنبه تهران بودیم و 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت وارد اصفهان شد. زمینه تهاتر بدهی 1200 میلیاردی ما از سایر دستگاه ها فراهم شد و اتفاقات خوبی رقم خورد و امروز شاهد تاخیر حقوق کارمندان نیستیم.

نوروزی شهردار سابق با آنکه وقتش برای سخنرانی تمام شده بود اما مرتب برای دفاع از خدماتش و پروژه های نیمه تمام که تمام شده است و رینگ چهارم و خط دو مترو و ساخت پل های متعدد وقت می گرفت.

پول ها را با نارضایتی مردم به دست نیاورید

اینار امام جمعه شهر بود که پشت تریبون می رفت. آیت الله طباطبایی نژاد همه با رعایت حقوق مردم و جلب رضایت خدا دعوت کرد. او در ادامه در پاسخ به افزوده شدن بودجه شهرداری گفت: ان شاالله این پول ها با نارضایتی مردم به دست نیامده باشد. یک اشتباه شهرداری این است که پول از تخلفات شهری به دست می آورد. شکل شهر را به هم می زنند و بعد از جریمه کردن مردم برای ساخت و ساز خلاف پول در می آورند.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه به فکر مردمی که نه پول دارند نه پارتی باشید، ادامه داد: انصافا در اصفهان خیلی کار شده است، اما در زمان آقای نوروزی زیر بنای خیلی کارها از قبل انجام شده بود. شهردار جدید باید راه را ادامه بدهد و راه درست درآوردن پول ودرست خرج کردن آن را در پیش بگیرد.

او بر توجه به معلولان و مناسب سازی برای آنها تاکید کردندو شهرداری را برای فراهم کردن شرایط مناسب حضور معلولان در شهر و فضای سبز شهری ملزم کردند.

 

از حاشیه ها کنار برویم

نفر بعدی که برای سخنرانی در مراسم انتخاب شده بود، استاندار اصفهان بود که البته روزهای اخر مدیریتش بر اصفهان را طی می کند. رضایی الکترونیکی کردن خدمات شهرداری را راهی برای جلوگیری از تخلف می داند و خطاب به شهردار و مسئولان شهری می گوید: باید اهتمام داشت تا شهر هوشمند را اجرا کرد. تا کارها بهتر و شفاف تر انجام شود.

او با اشاره به اینکه از حاشیه ها کنار برویم گفت: خدا وکیلی بیایید جناح بازی را کنار بگذاریم و به شهر رسیدگی کنیم. گمشده امروز ما وفاق و همدلی است . این موضوع خیلی مهم است متاسفانه در اصفهان ما خیلی برای همدیگر می زنیم. به فکر گمشده ها بگردیم.

او همچنین از شهرستان ها و بی توجهی مضاعف به آنها گفت و گفت : باید به شهرستان ها توجه شود تا نسبت به شهرهای بزرگ مثل اصفهان از عقب ماندگی کمتری برخوردار باشند و رشد کنند.

البته استاندار از گمشده ها گفت اما از آب و بی توجهی استانداری و خشک شدن رودخانه زاینده رود حرفی به میان نیاورد و ترجیح داد صحبتی از این فاجعه بزرگ به میان نیاورد.

 

دلیل انتخاب شهردار توجه به زیر ساخت های فرهنگی بوده است

نورصالحی رئیس شورای ششم اسلامی شهر در خصوص وظایف شهردار اصفهان و انتخابی که این شورا کرده است گفت: پروژه های عمرانی باید ادامه پیدا کند. هدف ایجاد تحول بوده است، این لازم است انجام شود، اما رضایت مردم در اولویت قرار دارد. انتخاب آقای قاسم زاده به دلیل توجه به زیر ساخت های فرهنگی بوده است. توجه به شفاف سازی، فساد ستیزی، پیشرفت شهر در همه ابعاد فیزیکی و فرهنگی مدنظر شورا است و امید است در پایان چهار سال کارنامه درخشانی تحویل بدهیم.

باید به دنبال کسب رزق حلال برای شهر باشیم

اما آخرین نفر قاسم زاده شهردار اصفهان بود که برای ارئه برنامه کاریش پشت تریبون رفت. او در ابتدا عمران و پیشرفت شهر را دغدغه مشترک همه عنوان کرد وافزود: شهر امانتی است دست ما، ما باید مواظب باشیم به این امانت توهین نکنیم. رویای ما تحقق شهر اسلامی است. اما هر کس تعریفی از شهر اسلامی دارد. باید در شهر اسلامی عدالت و علم موج بزند و شهر اسلامی باید زیبا باشد. نمی توانیم ادعا کنیم شهر اسلامی داریم، اما بی عدالتی در آن موج بزند.

او در ادامه با تاکید بر اینکه قصد شهرداران قبل خدمت بوده است گفت: اما انتظار این است به سمت تحول برویم و هر روز شهر در شرایط بهتری قرار بگیرد. باید به سمت کسب رزق پاک برای شهر باشیم تا روح به شهر جلا ببخشد. بودجه امروز شهر بخشی از ان وام و بخشی ریشه در نارضایتی مردم دارد و باید به سمت مشارکت و کمک مردم برویم تا از این حالت خارج شویم و در آمد پاک نصیب شهرداری شود.

او ازتوجه به محلات و مناطق محرو م گفت و افزود: باید با کمک مردم مساله شناسی کنیم و شهر را در همه ابعاد بسازیم. کار در مدیریت شهری حرکت روی لبه بهشت وجهنم است.

در این جلسه از زحمات شورای پنجم که بسیاری از اعضایش در جلسه حضور نداشتند هم تقدیر شد . همچنین شورای ششم و سازمان های مختلف از خدمات نوروزی شهردار سابق، تقدیر کردند. همچنین کلیدی که به دست یکی از هنرمندان اصفهان طراحی شده بود به صورت نمادین تحویل کلید دار جدید شهر شد. مسجد امام شاهد معارفه سکاندار دیگری بود که کلید داری شهر را تحویل گرفت و امید است در تحقق شعار اسلامی شدن شهر وتحقق عدالت موفق باشد و چهار سال دیگر برای دفاع از سخنان امروزش آماده باشد و کارنامهای درخشان داشته باشد.  

مطالب پیشنهادی