14:41 1401/08/24
 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، دکتر محمدباقر قالیباف در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه ۲۴ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درخصوص نحوه مدیریت زنجیره تامین و توزیع دارو و علل کمبود‌های اخیر در کشور پس از استماع توضیحات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به وزیر بهداشت گفت: مهمترین بحث امروز کمبود دارو است، گزارش کمیسیون و بررسی‌های انجام شده در این رابطه حاکی از آن است که مشکلاتی در هماهنگی بین دستگاه‌ها وجود دارد که خود شما نیز به آن اشاره کردید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سامانه «تی تک» سالیان سال است که داده‌ها در حوزه غذا و دارو را جمع آوری می‌کند و با تحلیل این داده‌ها می‌توان نیاز‌های ماهانه، فصول، نوع بیماری و نوع مصرف دارو‌ها را به دست آورد. این سامانه به راحتی نشان می‌دهد که در چه بازه زمانی به چه دارویی نیاز داریم، بنابراین غافلگیر شدن در این موضوع پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: به مشکلاتی در گمرک و موارد دیگر اشاره کردید، اما موضوع سلامت آنقدر مهم و حساس است که هم هیات دولت و جناب رئیس جمهور هم مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان به آن حساس هستند و جنابعالی را به عنوان وزیر بهداشت، مسئول این هماهنگی‌ها می‌دانیم. دولت و مجلس در خدمت شما بوده تا در ابتدای فصل زمستان این اتفاق نیفتد که مثلاً حدود ۹۰ قلم دارو کمیاب باشد و حدود ۳۰۰ قلم دارو به زحمت پیدا شود.

قالیباف ادامه داد: در این بخش باید دقت کنید و امیدواریم این اتفاق مجدداً در فصل زمستان تکرار نشود و اگر نکته‌ای وجود دارد، ما در مجلس خدمتتان هستیم.

رئیس قوه مقننه کشورمان با اشاره به همکاری سازمان‌های بیمه گر، بیمه سلامت و بیمه نیرو‌های مسلح بیان کرد: این بیمه‌ها کار خود را روزانه انجام می‌دهند، اما بیمه تامین اجتماعی در حوزه درمان سرپایی با تاخیر کار کرده و در حوزه خدمات بیمارستانی فاصله ۸ تا ۹ ماهه دارد، این موضوع از اشکالاتی است که وجود دارد و ان شاءالله جنابعالی بتوانید موضوع جدی مردم در حوزه سلامت را در آینده نزدیک حل و فصل کنید.

مطالب پیشنهادی