به گزارش مفتاح، پس از انتشار نامه ای عجیب از سرپرست سابق شهرداری رشت که بر خلاف رویه های قانونی وی به خود نامه نوشت و یکی از خانه های سازمانی شهرداری را در اختیار گرفت، اکنون از این شهرداری نامه دیگری منتشر شده که نه تنها عجیب است، بلکه این گمانه را مطرح می کند که این شهرداری با مجموعه ای از تخلفات مالی و اداری رو به رو باشد.

ببخشید حواسم نبود، من کارمند نمونه نیستم!پس از انتشار نامه ای عجیب از سرپرست سابق شهرداری رشت که بر خلاف رویه های قانونی وی به خود نامه نوشت و یکی از خانه های سازمانی شهرداری را در اختیار گرفت، اکنون از این شهرداری نامه دیگری منتشر شده که نه تنها عجیب است، بلکه این گمانه را مطرح می کند که این شهرداری با مجموعه ای از تخلفات مالی و اداری  رو به رو باشد.

محمد پورناصرانی، شهردار منطقه یک شهرداری رشت که دو سال پیش در قالب نامه ای رسمی خود را به عنوان کارمند نمونه به مدیر اداری شهرداری معرفی کرد و به احتمال زیاد از مزایای این اقدام نیز بهره برد، اکنون که تصویر نامه مکتوب و رسمی اش رسانه ای شده است، در اقدامی قابل تأمل ضمن تأیید اصل ماجرا از مردم شهر رشت بخاطر این نامه عذرخواهی کرد و مطالبی را بر زبان آورد که مصداق بارز عذر بدتر از گناه است.

در این نامه که در شهریور ماه سال 1394 و با سربرگ رسمی شهرداری به امضای ناصرانی شهردار منطقه یک رسید، خطاب به علیرضا دانش، مدیر امور اداری آمد: احتراماً آقایان محمد پورناصرانی به عنوان مدیر نمونه و باقر قنبری به عنوان کارمند نمونه معرفی می گردند.

انتشار این نامه در روزهای گذشته موجی از تعجب و اعتراض را در میان افکار عمومی به ویژه شهروندان رشتی ایجاد کرد و این مقام مسئول را به واکنش وادار کرد؛ واکنشی که خود حاوی ابهام های فراوانی است و به نظر می رسد این مقام مسئول بخاطر این واکنش نیز بهتر است از مردم عذرخواهی کند.

شهردار منطقه یک شهرداری رشت، در این باره به رسانه ها گفت: ماهیانه بیش از ۹۰۰۰ نامه از کارتابل مدیر منطقه ارجاع و ارسال می گردد و از آن جایی که با توجه به کثرت جلسات، تعدد برنامه و مشغله های کاری موجود در منطقه امکان رسیدگی به همه نامه ها (با توجه به اهمیت آنها) از سوی شهردار میسر نمی باشد، بسیاری از نامه های دریافتی توسط ریاست دفتر ایشان بررسی و جواب داده می شود.

وی افزود: در سال ۹۴ پس از دریافت نامه منتشر شده مبنی بر معرفی مدیر و کارمند نمونه جهت تقدیر در مراسم روز کارمند، مدیر اداری وقت منطقه اقدام به تهیه پیش نویس نامه کرده و آن را جهت تایید به کارتابل شهردار ارسال می نماید و از آن جایی که رئیس دفتر وقت شهردار به تمامی نامه ها دسترسی داشته بدون هماهنگی با مهندس پورناصرانی نامه را ثبت و صدور می نماید.

عذر بدتر از گناه آقای شهردار؛ ببخشید، من نمونه نیستم و اشتباه شده!

پور ناصرانی با تأکید بر این مهم که در جریان ارسال این نامه وی هیچ پاداشی نگرفته است، اضافه کرد: از آن جایی که بایستی به شهردار منطقه یک به همه نامه ها اشراف داشته باشم و هر ثبت و صدوری نباید بدون اطلاع من انجام شود، لذا برخود لازم دانستم بابت غفلت فوق از سوی خود از افکار عمومی و شهروندان شریف شهر رشت عذرخواهی کنم.

واکنش شهردار منطقه یک شهرداری رشت که همراه با تأکید اصل نامه ثبت و ارسال آن را به رئیس دفتر و مسئول امور اداری دفترش حواله می دهد، اگرچه قابل پذیرش نیست، اما اگر اتفاق به همین شکلی که روایت می شود، رخ داده باشد باید پرسید، آیا رئیس دفتر و مسئول امور اداری برای اداره مدیریت شهرداری منطقه یک توانا و شایسته تر نیستند؟ و اگر این افراد امور مهمی چون نامه نگاری را بر عهده دارند، دیگر چه نیازی به حضور شهردار در این مجموعه است؟

موضوع دیگر اینکه گفته شده در ماه چیزی حدود 9هزار نامه در کاتابل این مقام مسئول ثبت می شود و او فرصت رسیدگی و خواندن همه نامه ها را ندارد و بسیاری از نامه ها را دیگران ثبت، صدور و یا پاسخ می دهند. بر این اساس چه تضمینی وجود دارد که هزاران نامه پرحاشیه و مسئله دار دیگر در کارتابل اداری این مجموعه به گردش در نیامده باشد؟

بنابر این اگر شهردار منطقه یک خودش نویسنده نامه مذکور بوده باشد که اقدامش واقعاً عجیب و مصداق بارز سوء استفاده از موقعیت اداری و حقوقی است و اگر آنچنان که خود تأکید دارد در جریان صدور این نامه نبوده باشد، باید نگران بود و پرسید در شرایطی که شهردار به نامه های با امضای خود اهمیت نمی دهد، چه مکاتبات پر حاشیه دیگری در این مجموعه به ثبت رسیده است؟

مقامات مسئول نیاز است به این عذرخواهی اکتفا ننموده و با بررسی دقیق بایگانی اداره مذکور از جزئیات نامه های دیگری که بدون اطلاع صاحب امضاء صادر شده اند، اطلاع حاصل کنند.

منبع: تابناک

مطالب پیشنهادی