8:20 1401/12/23

به گزارش مفتاح و به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه شهری استان اصفهان اظهار داشت: طرح‌های جامع اولین سطح از طرح‌های توسعه شهری هستند که با یک افق بلند مدت ۱۰ تا ۱۵ ساله نحوه استفاده از زمین برای کاربری‌های مختلف در محدوده و حریم شهر را تعیین کرده و اولویت مناطق را از نظر بهسازی و نوسازی مشخص می‌کنند.  

وی اذعان داشت: طرح جامع شهرهای اصفهان، مبارکه، نایین و نطنز با رویکردهای نوین و بازآفرینی شهری در دست تهیه است و دو طرح جامع شهری نیز در مرحله تحویل مدارک و ابلاغ قرار دارند، همچنین پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۲ همه شهرهای استان از طرح جامع، تفصیلی و مصوب برخوردار شوند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در این استان ۳۳ طرح تفصیلی ابلاغ شده است عنوان کرد: طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کابری‌ها، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند.  

وی ادامه داد: در سطح استان اصفهان۱۱ طرح تفصیلی در مرحله اتمام و ارائه به کمیسیون ماده ۵ جهت تصویب بوده و ۲۰ طرح در مرحله تهیه می‌باشند همچنین ۱۱ طرح تفصیلی نیز در مرحله تحویل مدارک و ابلاغ قرار دارند.  

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان اصفهان با دارا بودن ۱۱۴ شهر از بزرگترین نظام سکونتگاهی و شبکه شهری در بین استان‌های کشور برخوردار بوده، همچنین این استان دارای تنوع کاملی از سلسله مراتب طرح‌های توسعه فرا شهری و شهری است.  

 
 

مطالب پیشنهادی