12:51 1400/05/23

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام ولی الله روان با اشاره به ابلاغیه اوقاف اصفهان در زمینه برگزاری مراسم‌های ماه محرم و صفر تحت عنوان طرح "بصیرت عاشورایی" اظهار داشت: این طرح جزء طولانیترین برنامه‌های سازمان اوقاف است و طی دو ماه زمینه اجرایی شدن دارد.


وی با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا و وضعیت قرمز و نارنجی 24 شهرستان استان اصفهان ابراز داشت: برنامه‌های حضوری در امامزادگان به سختی انجام خواهد شد و در صورت برگزاری نیز باید در فضای باز و با رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام شود.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: روند برگزاری مراسم‌های ماه محرم و صفر در امامزادگان هر شهرستان بسته به نظر ستاد کرونای آن شهرستان است.


وی با بیان اینکه تبیین اهداف قیام عاشورا و استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه از اهداف اجرای "بصیرت عاشورایی" است، ادامه داد: دو سالی است که بخشی از این هدف تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است.


حجت الاسلام روان با بیان اینکه در سال جاری در قالب طرح "بصیرت عاشورایی" توزیع بسته‌های معیشتی را به صورت جدی نداریم، گفت: در این زمینه اجرای نیات واقفان در دستور کار است که بیشتر به کمک به هیئات مذهبی ختم میشود.


وی با بیان اینکه در سال جاری استفاده حداکثری از فضای مجازی برای اجرای طرح "بصیرت عاشورایی" در دستور کار است، ابراز داشت: استفاده از سخنران و مداح بدون حضور جمعیت در دستور کار است.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: باید ستاد طرح "بصیرت عاشورایی" در استان و شهرستان تشکیل شود و در صورت نیاز با دستگاه‌های مرتبط با نیروهای اورژانس، هلال احمر، بهداشت و ... انجام شود.


وی با اشاره به برگزاری جلساتی با مداحان، واعظان، هیئات مذهبی و دیگر مسئولان با نماینده ولی فقیه در سازمان به صورت وبیناری اظهار داشت: شعار امسال طرح بصیرت عاشورایی " ایران بهتر در سایه سار اهل بین توام با تلاش، جهاد و خودکفایی" است.


حجت الاسلام روان با بیان اینکه در همه شهرهای قرمز و نارنجی استان اصفهان درب امامزادگان بسته است، ابراز داشت: در برخی از شهرستان‌ها مانند نطنز ستاد کرونا اعلام کرده که حضور مردم در همه مراسم ها ممنوع است و اجازه ورود مردم به آرامستانها در این روز نیز داده نشده است.
وی تاکید کرد: ما ملزم به انجام نیات واقفان در ایام محرم و صفر هستیم و سعی داریم با رعایت پروتکل های بهداشتی این مهم را انجام دهیم.

مطالب پیشنهادی