9:51 1402/03/13

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای مسکن استان اصفهان تاکید کرد؛ ضرورت هماهنگی بین دستگاهی برای سرعت بخشی به طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

به گزارش مفتاح وبه نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در جلسه شورای مسکن استان اصفهان که با حضور هیئت بازرسی وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی برگزار شد مسائل، مشکلات و چالش‌های طرح نهضت ملی مسکن استان مورد بررسی قرار گرفت.  

در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از سوی علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان پیرامون وضعیت تامین زمین و اجرای این پروژه‌ها، سایر اعضا نیز گزارشاتی در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات، خدمات زیربنایی، جلسات شورای مسکن و ستاد بازآفرینی شهری استان ارائه کردند.  

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی پس از استماع گزارشات، دغدغه‌ها و چالش‌های موجود اظهار داشت: با توجه به اینکه مسکن، کلان پروژه دولت است برای اجرای آن عزم جدی تمامی دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد.  

وی با بیان اینکه مسکن بحث فرابخشی است اذعان داشت: مسکن موضوع بخشی نیست که یک دستگاه بتواند تمام بار آن را به دوش بکشد و وزارت راه و شهرسازی هر آنچه از حیث زمین و منابع داشته برای این طرح به میان آورده و بانک مسکن نیز بیش از تعهدش عمل کرده است.

وی در خصوص مبحث آب پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان بیان داشت: در این طرح، جابه جایی جمعیت وجود ندارد و جمعیت جدیدی ایجاد نشده چون یکی از شرط‌های طرح داشتن پنج سال سکونت است پس بحث تامین منابع آب جدبد نیست.  

اکبری با تاکید بر رفع ناهماهنگی‌های بین دستگاهی عنوان کرد: اگر هماهنگی بین دستگاه‌ها وجود نداشته باشد، باعث کندی پروژ شده و باتوجه به شرایط تورمی موجود، موجب کاهش ارزش پول مردم می‌شود.  

گفتنی است: در این نشست بر استفاده از بسته مشوق بازآفرینی، و ساخت ساختمان با کیفیت تاکیدشد. 

 
 
 
 
 

مطالب پیشنهادی